کانسیلر رنگی چیست؟

نوشته تحریریه ژیلمو

13 اردیبهشت 1402

زیبایی

0 نظر

کانسیلر رنگی چیست؟

به طور کلی هر شخصی اطلاعات محدودی درباره کانسیلر ها دارد و نمی توان به شکلی دقیق گفت که آیا ما میدانیم که ماهیت این ماده آرایشی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد.

هر چیزی درباره کانسیلر ها و به طور خاص کانسیلر های رنگی می دانستید کنار بگذارید و امروز با ژیلمو همراه شوید تا با هم به طور کامل درباره کانسیلر ها، موارد استفاده آن ها و بهترین روش های ترکیب رنگشان صحبت کنیم.

درباره کانسیلر

کانسیلر یا اصلاح کننده رنگ نوعی از لوازم آرایشی است که برای پوشاندن عیوب روی پوست استفاده می شود. این عیوب می تواند شامل سیاهی زیر چشم، لکه ها و هایپرپیگمانتاسیون باشد.

کانسیلر را می توان همراه با فونداسیون روی صورت استفاده کرد، اگر نمی دانید فوندانسیون چیست، به طول کلی فوندانسیون یک ماده آرایشی سبک تر به شمار می رود که برای صاف کردن رنگ پوست استفاده می شود. هم کانسیلر و هم فونداسیون معمولاً برای یکدست‌تر نشان دادن رنگ پوست استفاده می‌شوند. این دو نوع از لوازم آرایشی از این جهت متفاوت هستند که کانسیلرها دارای رنگدانه های تیره تر هستند، اگرچه کانسیلر و فونداسیون هر دو در طیف وسیعی از تیرگی رنگ را پوشش می دهند

برای استفاده از کانسیلر، یک فرد معمولاً مقدار کمی از محصول را در ناحیه ای از پوست که می خواهد بپوشاند، استفاده می کند. سپس کانسیلر با استفاده از برس، اسفنج یا نوک انگشتان به پوست اطراف پخش می شود تا یک روکش یکپارچه ایجاد شود. کانسیلرها را می توان قبل یا بعد از فونداسیون استفاده کرد، بسته به اثر مورد نظر. استفاده از کانسیلر قبل از فونداسیون می‌تواند به ایجاد یک بوم یکنواخت‌تر برای فونداسیون کمک کند، در حالی که استفاده از کانسیلر بعد از کرم پودر می‌تواند به پوشاندن مناطقی که هنوز نیاز به پوشش دارند کمک کند.

کانسیلرها به اشکال مختلف مانند مایع، کرم، استیک، مدادی و پودری وجود دارند. اولین کانسیلر تجاری موجود Max Factor’s Erace بود که در سال 1954 عرضه شد. در آن زمان از کانسیلر برای پوشاندن تغییر رنگ های جدی و یکباره پوست مانند خال های مادرزادی، اسکار و ویتیلیگو استفاده می شد، که امروزه نیز این روند ادامه دارد.

شما همچنین می توانید با ترفند هایی که به شما معرفی کرده ایم راه ها و ترفند های تقویت ناخن را یاد بگیرید تا دیگر مشکلی بابت ضعیفی ناخن هایتان نداشته باشید.

رفع مشکلات پوستی با کمک کانسیلر

کانسیلر ها در رنگ های مختلف موجود هستند. هنگام انتخاب کانسیلر، افراد تمایل دارند یک یا دو سایه روشن تر از رنگ پوست خود را انتخاب کنند تا بهتر لکه ها و سایه های تیره زیر چشم خود را پنهان کنند. برخی از رنگ‌ها مانند رنگ پوست طبیعی به نظر می‌رسند، در حالی که برخی دیگر برای از بین بردن رنگ نوع خاصی از لک طراحی شده‌اند. از کانسیلرهایی با ته رنگ زرد برای پنهان کردن سیاهی دور چشم نیز استفاده می شود. سبز و آبی می توانند با لکه های قرمز روی پوست، مانند لکه های ناشی از جوش، رگ های شکسته یا روزاسه مقابله کنند. یک کانسیلر با رنگ بنفش نیز می تواند رنگ های رنگ پریده را روشن تر نشان دهد.

انواع کانسیلر

همانطور که اشاره کردیم کانسیلر در رنگ های مختلف برای هماهنگی با رنگ های مختلف پوست موجود است. اگرچه هر برند و نوع متفاوتی در میان انواع کانسیلر ها یافت می شود، اما برخی از افراد توصیه می‌کنند از سایه روشن‌تر از فونداسیون برای پوشاندن بهتر لکه‌ها استفاده کنید. برخی از رنگ ها قرار است رنگ پوست افراد را طبیعی تر نشان دهند، در حالی که برخی دیگر با هدف پوشاندن ظاهر انواع خاصی از لک ها هستند. برای پوشاندن حلقه های سیاه از کانسیلرهایی با ته رنگ زرد استفاده می شود. نواحی قرمز روی پوست، مانند مواردی که در اثر جوش، رگ های شکسته و پاک کردن ایجاد می شوند، می توانند با رنگ سبز و آبی مقابله کنند. پوست های سفید را می توان با یک کانسیلر بنفش روشن کرد. به غیر از رنگ، انواع مختلفی از کانسیلرها برای انتخاب وجود دارد، از جمله کانسیلر مایع، مدادی، خودکار، کرم، اصلاح کننده رنگ، استیک و کانسیلر کرم به پودر.

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع سازگارترین نوع کانسیلر است. از آنجایی که این نوع از کانسیلر ها حاوی بیشترین آب در میان قالب های متفاوت کانسیلر هستند، بیشترین آبرسانی را نیز فراهم می کنند. کانسیلر مایع پوششی متوسط تا کامل را برای افراد مختلف فراهم می کند. برای استفاده از کانسیلر مایع، مقدار کمی از آن را روی لکه ها بزنید. به آرامی مایع را با اپلیکاتور یا یک اسفنج در بقیه قسمت های صورت پخش کنید، سپس رنگ آن را با یک پودر شفاف تنظیم کنید.

برای رسیدن به یک روکش پوستی بی عیب، این روش را برای پوشش بیشتر تکرار کنید. می تواند گفت این کانسیلر یک نوع از لوازم آرایشی ضروری است زیرا می تواند برای آکنه نیز استفاده شود.

کانسیلر مایع پوست شرایط پوشش کافی برای پنهان کردن عیوب را فراهم می کند و در عین حال به پوست اجازه تنفس می دهد.

کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی در هدف گیری و پوشاندن عیوب صورت بسیار دقیق است. استفاده از آن در ناحیه زیر چشم برای رفع و بهبود عیوب پوستی نیز بسیار ساده است. برای استفاده از کانسیلر مدادی، ابتدا لک ها، پلک ها و نواحی تیره زیر چشم را با کانسیلر مدادی بپوشانید. سپس، خطوط را با انگشت مالش دهید تا بدون تلاش برای پاک کردن پوشش، آنها را با هم ترکیب کنید. خط چشم کانسیلر مدادی برای علاقه مندان به آرایش ضروری است، زیرا این وسیله آرایشی خط چشم یکپارچه و کامل را در پوششی فوق العاده صاف ایجاد می کند که خطوط ریز و زخم ها را پنهان و رنگ پوست را یکدست می کند.

کانسیلر قلمی

کانسیلر قلمی یک کانسیلر مایع است که به شکل یک خودکار و یا ماژیک عرضه می شود و با پوشاندن عیوب صورت مانند حلقه های تیره و لکه ها به درخشندگی صورت و پوشش مشکلات پوستی کمک می کند. برای استفاده از کانسیلر خودکاری، با فشار دادن دکمه انتهای خودکار کانسیلر ظاهر شود. بعد از این موضوع محصول را به هر قسمت از صورت که دارای لک است بمالید. سپس با استفاده از انگشتان دست یا اسفنج به آرامی محصول را با پوست ترکیب کنید. کانسیلر قلمی یکی از مهمترین لوازم آرایش در صنعت آرایش جهان است زیرا نه تنها لک ها را به سرعت پنهان می کند، بلکه قابل حمل و آسان برای استفاده است.

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی حاوی  حجم بالایی از رنگدانه است و قابلیت پوشش دهی زیادی دارد. این کانسیلر از آنجایی که پوششی متوسط تا کاملی را دارد، برای پوشاندن لک، جای زخم و سایر عیوب ایده آل است. برای استفاده از کانسیلر کرمی، ابتدا باید با چرخاندن انگشت در ظرف کانسیلر شروع کنید تا محصول گرم شود، سپس باید از یک یا از نوک انگشتانتان برای استفاده از کانسیلر روی لکه هایتان استفاده کنید. هنگامی که گرمای پوست، روغن‌ها و واکس‌های طبیعی موجود در کانسیلر کرم را گرم می‌کند، به طرز باورنکردنی تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد. این کار باعث می‌شود که کانسیلر راحت‌تر با پوست ادغام شود و یکپارچه‌تر صورت را بپوشاند. کانسیلر کرمی برای علاقه مندان به لوازم آرایشی یک ابزار ضروری است، زیرا با کرم پودر به خوبی ترکیب  می شود تا پوشش بیشتری داشته باشد و ظاهری صاف و یکنواخت به پوست بدهد. همچنین چشم های خسته را سرحال و پف کردگی و سایر عیوب صورت را پنهان می کند.

کانسیلر چسبیدنی

کانسیلر چسبیدنی معمولا در لوله های رژ لب مانند تولید می شود و برای پوشش کامل تا متوسط برای حلقه های تیره زیر چشم استفاده می شود. برای استفاده از کانسیلر چسبیدنی، ابتدا یک پرایمر روی آن ناحیه بزنید تا کمک کند کانسیلر به پوست بچسبد و در تمام طول روز سر جای خود بماند، (مخصوصا برای پوست های چرب.) سپس از گوشه داخلی کانسیلر شروع کنید و کانسیلر را به صورت مثلث زیر چشم بزنید. کانسیلر استیک یکی از لوازم زیبایی است که برای علاقه مندان به آرایش ضروری است زیرا تعادل ایده آلی از پوشش و راحتی را ارائه می دهد. استفاده از آن ساده است و ضخامتی برای یک پرداخت بی عیب و نقص فراهم می کند.

کانسیلر کرم به پودر

کانسیلر کرم به پودر یک بافت آرایشی منحصر به فرد است که در طول روند آرایش به عنوان کرم شروع می شود و سپس به پودری تبدیل می شود که به طور موثر زیر چشم و سایر لک ها را پنهان می کند. برای استفاده از کانسیلر کرم به پودر، کافیست آن را با انگشت به طور مساوی روی حلقه های زیر پخش کنید. سپس برای داشتن ظاهری مات و پودری، اجازه دهید کانسیلر چند ثانیه روی صورت بماند.

کانسیلر کرم به پودر برای پوست های چرب یا مستعد آکنه گزینه ای ایده آل است زیرا به سرعت لک‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم را اصلاح و پنهان می‌کند و در عین حال باعث کاهش سوزش، جذب کثیفی و تغذیه پوست می‌شود.

کانسیلر رنگی

کانسیلر اصلاح کننده رنگ یا کانسیلر رنگی یک محصول آرایشی محبوب است که می توان از آن برای پوشاندن عیوب روی پوست استفاده کرد. نکته مهم درباره این کانسیلر این است که فقط باید روی نواقصی که روی صورت قابل مشاهده است استفاده شود. برای شروع استفاده از کانسیلر اصلاح کننده رنگ، باید رنگ مناسب را برای پوشاندن عیوب انتخاب کنید، سپس کانسیلر اصلاح کننده رنگ را با یک برس کانسیلر کوچک یا با دست روی لک ها بزنید. بعد از آن باید کرم پودر استفاده کنید تا رنگ قابل مشاهده کانسیلر اصلاح کننده رنگ را بپوشانید. کانسیلر به کاهش تغییر رنگ پوست نیز کمک شایانی می کند. وزن کانسیلر های رنگ بسیار کم است و حالتی کرم مانند نیز دارد.

انواع کانسیلر رنگی

همانطور که گفتیم کانسیلر برای پنهان کردن یک کبودی تا به حداقل رساندن ظاهر لکه های پوستی ، یک سلاح مخفی آرایشی کاربردی به شمار می رود.

 در حالی که یک کانسیلر با رنگ پوست به تنهایی می تواند معجزه کند، یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ می تواند حتی بیشتر از کانسیلر ساده نیز جادو کند، به خصوص اگر مشکل تغییر رنگ پوست دارید.

همچنین ترکیب صحیح آن ها می تواند شما را به سمت یک ست ایده آل و زیبای تابستانی به کمک یک تی شرت ساده و بیسیک راهنمایی کند.

برای مثال، می‌توانید از فرمول هلو برای پاک کردن حلقه‌های زیر چشم و از فرمول سبز برای کاهش ظاهر جوش‌های قرمز استفاده کنید. در ادامه این راهنما، ما همه چیزهایی را که باید در مورد کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ بدانید، از جمله نحوه انتخاب سایه مناسب برای شما و نکات و ترندهای آرایش را بررسی می کنیم.

کانسیلر اصلاح کننده رنگ چیست؟

کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ برای خنثی کردن عیوب پوست مانند قرمزی، زردی و تغییر رنگ عمومی طراحی شده اند. و در حالی که برخی از مشکلات خفیف تغییر رنگ پوست را اغلب می توان با کرم پودر و کانسیلر کلاسیک پوشاند، استفاده از کانسیلر اصلاح کننده رنگ در زیر کرم پودر می تواند پوشش کاملی را که به دنبال آن هستید به شما بدهد.

نحوه انتخاب کانسیلر اصلاح کننده رنگ

هنگام تعیین رنگ مورد استفاده در ابتدا باید به چرخه رنگ مراجعه کنید. رنگ‌های مکمل یا جفت‌های متضاد در چرخه رنگ، یکدیگر را خنثی می‌کنند، این موضوع می‌تواند به چهره شما کمک کند تا یک بوم خنثی برای اعمال فونداسیون ایجاد کنید. برای تفکیک کامل هر سایه در ادامه توضیح مختصری برایتان آماده کرده ایم.

نحوه استفاده از کانسیلر اصلاح کننده رنگ

هنگامی که محصول خود را تهیه کردید، به خاطر داشته باشید که  هرچه کمتر، به معنای بیشتر است. در ابتدا تصحیح کننده رنگ مناسب را روی قسمت دلخواه صورت بمالید و سپس فونداسیون خود را روی صورت خود فشار دهید. اگر به پوشش بیشتری نیاز است، با استفاده از کانسیلری که با رنگ پوستتان همگن است  با استفاده از یک اسفنج مرطوب آرایش، آن قسمت را پر رنگ تر کنید. استفاده از روش فشار دادن و ضربه زدن به جای کشیدن فونداسیون روی پوست، این اطمینان را حاصل می کند که کانسیلر اصلاح کننده رنگ در جای خود باقی می ماند.

نحوه استفاده از کانسیلر رنگ سبز

رنگ سبز می تواند به از بین بردن لکه های قرمز مانند لکه های مادرزادی، بثورات یا آکنه کمک کند. اگر با روزاسه، اگزما یا قرمزی متوسط روی گونه ها دست و پنجه نرم می کنید، یک کانسیلر سبز رنگ را انتخاب کنید تا قرمزی آن را خنثی کند. ما استفاده از یک کانسیلر رنگی با فرمول ماندگاری طولانی مدت آن هم به رنگ سبز را توصیه می کنیم که به طور یکپارچه با پوست ترکیب می شود تا ظاهری طبیعی داشته باشد.

نحوه استفاده از کانسیلر رنگ زرد

زرد، رنگ صورتی و قرمز بسیار ظریف را تصحیح می کند و می تواند به عنوان روشن کننده پوست نیز عمل کند. از کانسیلر زرد رنگ برای به حداقل رساندن مویرگ های شکسته یا حساسیت های خفیف پوست نیز می توانید استفاده کنید. این رنگ همچنین برای خنثی کردن قرمزی اطراف بینی و دهان عالی است. برای دریافت بهترین نتیجه، مقدار کمی از کانسیلر را روی دست خود بمالید و آن را تا جای امکان مخلوط متید. برای اینکه خودتان آن را امتحان کنید، می توانید از پالت کانسیلر اصلاح کننده رنگ آرایش حرفه‌ای نیز استفاده کنید، این پالت همه رنگ‌هایی را که ممکن است نیاز داشته باشید را در یک بسته دستی دارد.

نحوه استفاده از کانسیلر رنگ صورتی

رنگ های صورتی با رنگ زرد و سبز ملایم مقابله می کند. از کانسیلر صورتی برای روشن کردن پوست زیتونی می توانید استفاده کنید. سایه های روشن صورتی نیز برای برجسته سازی نقاط مختلف صورت عالی هستند. کافیست مقداری از این محصول را روی نواحی بالای گونه و گوشه داخلی چشم‌ها بکشید.

نحوه استفاده از کانسیلر های رنگ قرمز، نارنجی و هلویی

رنگ‌های نارنجی، قرمز و هلویی می‌توانند به اصلاح رنگ‌های آبی و ارغوانی ناشی از حلقه‌های زیر چشم و همچنین لکه‌های تیره ناشی از پیری یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک کنند. شما می توانید استفاده از کانسیلر نارنجی را برای کبودی آبی در نظر بگیرید، در حالی که رنگ هلویی برای پوشاندن لکه های آبی با رنگدانه کمتر عالی است. پوست های روشن تر می توانند از رنگ هلویی برای پوشش هایپرپیگمانتاسیون استفاده کنند، در حالی که پوست های عمیق ممکن است از سایه های نارنجی و قرمز بهره مند شوند. برای رنگ پوست های عمیق تر، مایع تصحیح کننده رنگ را به رنگ قرمز خالص توصیه می کنیم.

نحوه استفاده از کانسیلر های رنگ بنفش و آبی

کانسیلرهای بنفش و آبی به خنثی کردن رنگ‌های زرد و نارنجی و همچنین اصلاح لکه‌های تیره و پرپیگمانتاسیون کمک می‌کنند و به کاهش رنگ پوست بیش از حد نارنجی کمک می‌کنند. (به آن مواقعی فکر کنید که ممکن است در برنزه کردن پوستتان زیاده روی کرده باشید.)

سخن پایانی

کانسیلر ها و به طور خاص کانسیلر های رنگی می توانند روی صورت شما و از بین بردن و پوشاندن مشکلات پوستی شما معجزه کنند، فقط باید بدانید که از کدام نوع از کانسیلر و در مواقعی که از کانسیلر رنگی استفاده می کنید از چه ترکیب رنگی برای حل این موضوع کمک بگیرید. هدف ما در ژیلمو آشنایی شما با کانسیلر ها و به طور کامل کانسیلر های رنگی و راهنمای استفاده از رنگ های مختف آن بود، امیدواریم که با مطالعه این مقاله از این پس به اصولی ترین شکل ممکن از این محصول آرایش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام