استایل تینیجری چیست؟

نوشته تحریریه ژیلمو

25 خرداد 1402

مد و استایل

0 نظر

استایل تینیجری چیست؟

از زمان جنگ جهانی دوم، سبک های لباسی که توسط نو جوانان برای پوشیدن انتخاب شده است، تأثیر قدرتمندی بر توسعه مد در آمریکای شمالی و اروپا داشته است. رشد قدرت نو جوانان پس از جنگ باعث شد که بازار آن ها به بخش مهمی از تجارت مد تبدیل شود. علاوه بر این، سبک های اتخاذ شده توسط نو جوانان نیز تأثیر مهمی بر روندهای مد گذاشته است.

امروز در این مقاله با شما هستیم تا تمام اطلاعاتی که باید درباره استایل تینیجری بدانید را برایتان شرح دهیم و مرور کنیم.

با ما همراه باشید.

استایل تینیجری

نوجوانان نسبت به ظاهر خود بسیار آگاه هستند و اغلب در مورد جزئیاتی که بزرگسالان به آنها اهمیت نمی دهند وسواس دارند. آنها مثل قالب افراد لباس نمی پوشند. خودآگاهی برخی از نوجوانان باعث ایجاد وحشت از جلب توجه بیش از حد به خود می شود. در نتیجه تمام موارد بالا آن‌ها به دنبال ظاهری «بسیار آراسته» هستند. دیگران از جلب تمام توجهی که به آنها می شود لذت می برند و تقریباً هر چیزی را برای به دست آوردن آن می پوشند.

همه ما می دانیم که لباس هایی که انتخاب می کنیم نشان دهنده روحیه و استایل ما است. آنها به نوعی اعتماد کلی ما را نیز منعکس می کنند. سطح اطمینان یک فرد به طور قابل توجهی بر نحوه درک و پاسخ دیگران به آنها تأثیر می گذارد.

این مساله در نوجوانان نیز به طور کامل صدق می کند.

تاریخچه استایل تینیجریری

مدهای متمایز برای تینیجر ها هیچ گاه منحصر به قرن بیستم نبوده است. در طول دوران ویکتوریا، افزایش تدریجی اوقات فراغت کارگران جوان و افزایش درآمد آنها، پایه‌ای را برای یک بازار مد برای جوانان ایجاد کرد. این پایه  در شهرهایی در آمریکا و اروپا که شاهد توسعه کالاها، سرگرمی‌ها و مدهای تولید انبوه بودند بیشتر نمایان شد.

جوانان همچنین از مد برای مشخص کردن هویت فردی و جمعی استفاده می کردند. به عنوان مثال، در طول دهه 1890، بسیاری از دختران شاغل در محیط شهری آمریکا، شیوه‌های محافظه‌کارانه لباس زنانه را با رنگ‌های شیک، اکسسوری‌های فانتزی، و دامن‌ها و لباس‌هایی که برای برجسته‌کردن باسن و ران‌هایشان بریده می‌شد، جایگزین کردند.

 مردان جوان کارگر نیز سبک های متمایزی را برای خودشان انتخاب کردند. به عنوان مثال، در اواسط قرن نوزدهم، منطقه Bowery در شهر نیویورک، محل استقرار قلاب‌های ماهیگیران خیابانی خوش مشرب بود که به «B’hoys» معروف بودند. به گفته آبراهام دیتون، یکی از افراد اجتماعی، این «بهوی‌ها»… باکلاس‌ترین شیک‌پوش‌های روز بودند» آن ها معمولا با کلاه‌های لبه پهن، یقه‌های پیراهن روکش‌دار، کت‌های مشکی در خیابان‌ها رژه می‌رفتند.

در آن دوره مدهای مشابه در اروپا نیز ظاهر شد. برای مثال، رابرت رابرتز در شرح زندگی‌نامه خود از زندگی در شهر سالفورد بریتانیا، گروه‌های سرسخت جوانی را به یاد می‌آورد که در آغاز قرن حاضر، از سبک تجاری «پیراهن اتحادیه، دم زنگوله» استفاده می‌کردند. این طرح و استایل شامل شلوار، کمربند چرمی سنگین با طرح‌های فانتزی با سگک بزرگ فولادی، و پاپوش‌های ضخیم کفش آهنی بود.

دهه‌های 1920 و 1930 شاهد گسترش بیشتر بازار مد و فشن در نوجوانان بودیم. در بریتانیا، علی‌رغم رکود اقتصادی عمومی، درآمد قابل تصرف کارگران جوان به تدریج افزایش یافت و طیف رو به رشدی از صنایع مصرفی مورد توجه آنها قرار گرفتند. در ایالات متحده، رونق اقتصادی دهه 1920 نیز بازار جوان جوان را تضمین کرد، در حالی که سبک های متمایز پوشاک به طور فزاینده ای با جوانان مرتبط شد. در آن زمان تصویر زن جوان معروف وقت یعنی”فلاپر” بسیار برجسته بود. این زن در بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی به عنوان تجسم مدرنیته فشن ظاهر شد.

بیان خود از طریق مد در استایل تینیجری

نوجوانان احتمالاً آگاه ترین انسان های روی زمین نسبت به مقوله مد هستند. مد و تصویر به طور کلی دست به دست هم می دهند و هر دو تأثیر زیادی بر سبک زندگی یک نوجوان دارند. برای آنها، مد بسیار مهم است، زیرا راهی برای نشان دادن به جهان است که چه کسی هستند یا چه کسی می خواهند باشند. نوجوانان مختلف شخصیت های متفاوتی دارند و به همین دلیل لباس ها در سبک ها، اندازه ها، رنگ ها و پارچه های مختلف وجود دارد. در حالی که برخی از مردم ترجیح می دهند در مراکز خرید خرید کنند، برخی دیگر ترجیح می دهند برای تنوع بیشتر از وب سایت هایی مانند ژیلمو خرید آنلاین کنند.

وقتی افراد بزرگ می شوند، از طریق لباس هایی که می پوشند، احساس خود را شکل می دهند. نوجوانان از مد به عنوان مسیری برای بیان خود، وابستگی های خود، کسب موقعیت اجتماعی و پیوند با هم سن و سالان خود استفاده می کنند.

مرحله نوجوانی با جستجوی هویت شخصی مشخص می شود و آنچه نوجوانان می پوشند نقش بزرگی در شکل گیری آن هویت دارد. نوجوانان خود را از طریق لباس و مدل مو برای جهانیان ابراز می کنند. چیزی که یک نوجوان برای پوشیدن انتخاب می کند راهی برای متمایز ساختن خود و نشان دادن این است که می خواهد جهان آنها را چگونه ببیند. با این حال، با جایگزین‌های دلپذیر و انتخاب خوب کمد لباس، مانند نمونه‌ای که از تیشرت خرس خرسی در ژیلمو یافت می‌شود، می‌توان نوجوانان را وادار کرد تا لباس‌های خود را هوشمندانه انتخاب کنند.

عوامل موثر بر حس مد نوجوانان

نسل جوان تمایل دارد هر چیزی را که می بیند دیگران می پوشند تقلید کند، تا زمانی که به نظر  “شیک” برسد. نوجوانان به سرعت از روندهای مد روز پیروی می کنند، تا بتوانند تا جای ممکن متناسب با آن ها باشند. مد با تغییر فصل ها نیز تغییر می کند و کمد لباس های بیشتر نوجوانان نیز به واسطه این موضوع دست خوش تغییر می شود. پس بیایید به عوامل موثر بر حس مد آنها کمی دقیق تر نگاه کنیم:

فشار هم سن و سالان در استایل تینیجری

فشار همسالان تا حد زیادی بر انتخاب های روزانه نوجوانان در مواردی مانند مد و سبک زندگی، نوع دوستان و همچنین عملکرد تحصیلی تأثیر مستقیم می گذارد. در واقع فشار هم سن و سالان می تواند هم خوب باشد و هم بد باشد.

تحقیقات نشان داده است که نوجوانان برای جلوگیری از تمسخر و تحقیر هم سن و سالان به شیوه خاصی لباس می پوشند. آنها احساس می کنند که اگر لباس های نامناسب بپوشند ممکن است دوستان خود را از دست بدهند.

حتما تا به امروز متوجه این موضوع شده اید که نوجوانان با هم به خرید می‌روند یا در مورد نحوه لباس پوشیدن برای یک مراسم، مثلاً جشن تولد، از یک دیگر راهنمایی می‌خواهند.

اکثر نوجوانان تحت تأثیر افراد اطراف خود قرار می گیرند زیرا احساس می کنند که به نحوی باید خود را با آنها هماهنگ کنند.

نوجوانان و تینیجر ها از مد برای حفظ روابط دوستانه و تقویت اعتماد به نفس خود نیز استفاده می کنند. بیشتر اوقات، نوجوانان یکسان لباس می‌پوشند، زیرا این امر باعث ایجاد حس تأیید و تعلق به گروه هم سن و سالانشان می‌شود.

تصویر بدن

این موضوع بیشتر گریبان گیر دختران نوجوان می شود. رسانه ها و مجلات به نوعی بر ظاهر یک دختر تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، وقتی یک مدل لاغر روی جلد مجله است، نوجوان هر کاری که لازم است انجام می دهد تا شبیه او شود. این امر منجر به تغییرات زیادی در سبک زندگی در بین دختران نوجوان و رویکردهای ناسالم مانند اختلالات غذا خوردن شده است.

به طور کلی مقایسه خود با آنچه در اینترنت می بینید می تواند بر تصویر بدن که ارتباط نزدیکی با مد و استایل دارد تأثیر منفی بگذارد.

رسانه ها و مجلات

نوجوانان از مجلات و رسانه ها برای ارزیابی روندهای مد و فشن در آینده استفاده می کنند تا بتوانند دقیقاً بدانند چه چیزی را بخرند و چه چیزی را نخرند. نمایش‌های مد/مجلات نقش مهمی در تأثیرگذاری بر سبک زندگی و حس سبک نوجوانان ایفا می‌کنند، زیرا اکثر آنها پس از بررسی جدیدترین مد ها در مجلات، لباس می‌خرند. این مجلات تا حد زیادی بر انتخاب لباس نوجوانان تأثیر می گذارد.

افراد مشهور و استایل تینیجری

بیشتر مجلات مد، نوجوانان، به ویژه دختران را هدف قرار می دهند. مجلات برای جذب دختران جوان، افراد مشهور را با لباس های فانتزی روی جلد قرار می دهند. قطعا اگر دختر نوجوان و تینیجری داشته باشید این جمله را خواهید شنید که او می گوید: “اوه ببین چه تیپی دارد من حتماً باید آن لباس را تهیه کنم».

نوجوانان افراد مشهوری را که دوست دارند برای خودشان بت خواهند کرد. آنها برای الهام گرفتن از مد به آنها نگاه می کنند. وقتی نوجوانی می بیند که سلبریتی مورد علاقه خود لباسی پوشیده است که دوستش دارد، می رود و دقیقا همان لباس را می خرد تا شبیه آنها شود. سپس آنها لباس را به دوستان خود نیز نشان می دهند.

نوجوانان انواع فیلم و سریال ها را تماشا می کنند تا سعی کنند با سبک پوششی سلبریتی های مورد علاقه خود همگام شوند. آنها حتی برای ایده های مدل مو به افراد مشهور نگاه می کنند.

 برندهای طراح

حتی اگر این موضوع را بپذیریم که سلبریتی ها صراحتاً سعی نمی کنند مخاطبان خود را متقاعد کنند که جریان خاصی را دنبال کنند، اما ناخودآگاه ایدئولوژی های مخاطبان خود را تغییر می دهند. هنگامی که یک سلبریتی به طور عمومی یک لباس را تأیید می کند، این امر باعث پذیرش جامعه می شود و تأثیر مثبتی بر تصویر کلی برند می گذارد.

نوجوانان درگیر پذیرش اجتماعی و خونسردی مرتبط با لباس هایی هستند که می پوشند. به همین دلیل، نوجوانان زمانی که به خرید می‌روند، تصمیم‌گیری (برندمحورتری) نشان می‌دهند. بیشتر نوجوانان به فروشگاه هایی می روند که در آن لباس های باکیفیت خوب و با کیفیت بالا می فروشند.

وقتی نوجوانان پول کافی برای خرید لباس های شیک از فروشگاه های گران قیمت را ندارند، دچار استرس می شوند. آنها احساس می کنند که از آنجایی که نمی توانند لباس را بخرند، ظاهر خوبی نخواهند داشت و مناسب نیستند. پس این موضوع نیز می تواند مشکل ساز باشد.

ترند های استایل های تینیجری

TikTok اخیراً منبع بسیاری از ترند های استایل تینیجری است که به سختی می توان ساختار آنها را پیگیری کرد، به خصوص وقتی صحبت از دنیای نوجوانان باشد. این برنامه پرطرفدار مکانی برای سرگرمی نوجوانان، غذا، رقص  و ترند های زیبایی است. اما کافیست تا یک بار در فید هر کاربر نوجوان TikTok ورق بزنید تا ببینید اولین چیزی که قرار است با آن متوجه شوید، روند مد است

اسلایدهای ابری

یک جست‌وجوی سریع در اینترنت برای Cloud Slides (که گاهی اوقات به آنها Pillow Slides نیز گفته می‌شود) نسخه‌های متعددی از این کفش فوق‌العاده نرم را در اختیار شما قرار می‌دهد که این روزها در سراسر رسانه‌های اجتماعی مرسوم است.

اسلاید فوم مصنوعی دار نوعی کفش است که دارای یک کفی بسیار ضخیم و شیک است، بنابراین در هر مرحله از قدم گذشتن هایتان احساس می کنید که روی یک ابر راه می روید. با داشتن رنگ های زیاد و قیمت مقرون به صرفه، تینیجر ها معمولا کمد خود را با بیش از یک جفت از این اسلاید ها پر می کند.

اگر کفش های جیر دارید که کثیف شده اند پیشنهاد می کنیم مقاله تمیز کردن کفش جیر را که در بلاگ ژیلمو قرار داده شده را مطالعه کنید

جواهرات سرگرم کننده و عجیب و غریب

برای نوجوانان، جواهرات بسیار جذاب است. نه تنها یک جفت گوشواره منحصر به فرد بلکه یک گردنبند خیره کننده یا دسته ای از دستبندها می تواند به تناسب آن ها زیبایی ببخشد، این اکسسوری ها مواردی هستند که به طور کلی بر روی بودجه افراد برای تهیه کردن یک استایل بی نظیر تاثیر چشمگیری نمی گذارند.

تاپ های پپلوم

تاپ‌های Peplum لحظاتی را با نوجوانان در TikTok سپری می‌کنند که احتمالاً الهام‌گرفته از موج مد کلبه‌ای است که از زمان نمایش بریجرتون در نتفلیکس شروع شده است.

این بلوزهای به خوبی با شلوار جین، دامن و شلوارک ست می‌شوند تا استایلی زیبا را ایجاد کنند که شایسته هر تینیجری است

تی شرت های گرافیکی در استایل تینیجری

تی‌شرت‌های گرافیکی برای نوجوانان هرگز از مد نمی‌افتند. دختران و پسران جوان از آن‌ها به‌عنوان لباس‌های راحتی و همچنین لباس بیرون رفتن استفاده می‌کنند. پس گزینه ای بی نظیر در این ساختار فشن می باشد که ممکن است به شکل روز مره با آن مواجه شوید.

پیراهن های دکمه دار

نوجوانانی که واقعاً از مد لذت می‌برند، تیشرت ‌های گرافیکی خود را با یک پیراهن دکمه‌دار روی آن ست می‌کنند. این ترفند راهی برای ترکیب و مطابقت چاپ‌ها، اضافه کردن سبک بیشتر به ظاهر آن‌ها و همچنین لایه‌بندی برای هوای خنک‌تر عصر های پاییزی است.

نکته مهم درباره این استایل این است که اگر دوست داشته باشید می توانید اجاره دهید تا پیراهنتان کمی چروک به نظر برسد زیرا در ساختار مد زیبایی بی نظیری به آن می بخشد.

کفش های ساقدار

کفش‌های کتانی کلاسیک Converse Chuck Taylor اخیراً از مورد علاقه های کاربران TikTok است، به خصوص که این برند تغییرات زیادی را در مدل کلاسیک خود پیاده کرده باشد.

از طرح های چاپی نسخه محدود گرفته تا زیره‌های پلتفرم درشت و حتی طراحی‌های داخلی کفش‌های سفارشی، Converse کفشی محبوب در استایل تینیتجری محصوب می شود.

 لوفرهای زخیم و استایل تینیجری

نوجوانان در TikTok را می‌توان با کفش‌های مدل پدری با کفی درشت یا کفش‌های کتانی دید. هر چه کفی کلفت تر باشد، بهتر است.

لوفرهای کلفت در واقع همان کفش های مردانه و زنانه مرسوم هستند که با داشتن زیره و کفی های زمخت استایلی خاص به افراد می بخشد.

لباس های قلاب بافی شده

تقریبا همه اینفلوئنسرهای نوجوان امسال همه چیز را قلاب بافی می کنند. از تاپ های برش خورده، جلیقه ها و لباس ها گرفته تا کتاب های جیبی و کلاه های سطلی، این لباس بافتنی در هر طرح یا ترکیب رنگی یک استایل برنده است.

شلوار های گشاد و مام استایل

سبک طراحی شلوارهای گشاد یکی دیگر از ترندهای TikTok نوجوانان است که برای همه افراد در آن سن یک انتخاب محبوب است. دختران نوجوان شلوار های خود را معمولا با تاپ‌های بریده‌شده، سویشرت‌ها، تی‌شرت‌های گرافیکی و حتی کت‌های بلیزر ترکیب می کنند، در حالی که پسران نوجوان این شلوار ‌ها را با سویشرت‌های هودی، و آن تی‌شرت گرافیکی و ترکیب دکمه‌دار می‌پوشند.

سخن پایانی

شاید درک استایل تینیجری برای افراد بزرگسال کمی دشوار به نظر برسد و این سوال که چه دلایلی می توانند باعث ترند شدن این نوع از پوشش شوند فکرشان را درگیر کند. پاسخ اینجاست که هر سنی در هر دوره ای با توجه به تفکرات و نیاز های شخصی می تواند الگو و استایل مد و فشن خودش را انتخاب کرده و در هر محیطی بدرخشد. هدف ما در ژیلمو آشنا کردن هرچه بیشتر شما با ترند های استایل تینیجری و دلایل انتخاب آن ها توسط آن ها بود. امیداوریم که با مطالعه آن با آگاهی بیشتری نسبت به این شاخه از مد و فشن نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام