استایل کره ای چیست؟

نوشته تحریریه ژیلمو

20 دی 1402

فرهنگ و هنر

0 نظر

استایل کره ای چیست؟

آیا از مد کره ای خبر دارید؟ میلان، پاریس، نیویورک، لندن و توکیو از جمله شهرهای پیشرو در زمینه مد هستند. اما این روزها مد کره ای نیز به یک روند رو به رشد در سراسر جهان تبدیل شده است و این شهرها را به چالش می کشد. اگر مشتاق هستید تا به طور کامل درباره مد و استایل کره ای اطلاعات کسب کنید، جای درستی آمده اید! با مجله ژیلمو همراه باشید تا با هم ببینیم استایل کره ای چه جایگاه و موقعیتی در صنعت بزرگ وپهناور مد را به خود اختصاص داده است.

درباره استایل کره ای

پایتخت کره جنوبی، سئول، دو بار در سال میزبان هفته مد سئول است که بودن در آن جا تقریبا آرزوی هر عاشق مد است. مد همیشه بخشی از فرهنگ کره ای بوده است، اما هرگز به اندازه اکنون بزرگ (یا محبوب) نبوده است. از این گذشته، همانطور که محبوبیت کره با کی پاپ و درام ها و فیلم های کره ای افزایش یافت، مد آن نیز روز به روز محبوب و محبوب تر شد.

طراحان استایل کره ای روز به روز بیشتر در سراسر جهان در معرض دید قرار می گیرند. آنها همیشه در اذهان عمومی به خاطر حس مد بی عیب و نقص خود در زندگی روزمره، چه مرد و چه زن، شناخته شده می باشند.

هماهنگی و احساس اجتماع ارزش های سنتی مهم در کره جنوبی است و شما می توانید عبور از آن را حتی در استایل کره ای نیز مشاهده کنید.

سبک های مختلف لباس در کره

صدها هزار فروشگاه در سراسر کره وجود دارد، چه فروشگاه های فیزیکی و چه فروشگاه های آنلاین لباس کره ای. بسیاری از آنها اقلام لباس مشابهی را می فروشند. این نیز به این دلیل است که بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک، به‌ویژه فروشگاه‌های کوچک‌تر، از تولیدکنندگان محلی استفاده می‌کنند که ممکن است تنوع مغازه‌ها را برای انتخاب محدود کند.

با این حال، این موضوع به به این معنا نیست که همه در خیابان های کره جنوبی لباس یکسان می پوشند. در حالی که بسیاری از آنها حس سبک یکسانی دارند، تفاوت های مشخصی نیز بین این سبک ها وجود دارد، جدا از برندهای لباس کره ای که به آن تعلق دارند. پس بیایید با هم انواع مختلف سبک های مد کره ای را در ادامه بررسی کنیم.

دلیل همه گیری استایل کره ای

به هیچ وجه نمی توان انکار کرد که مد کره ای در چند سال گذشته به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کریم اوج گیری درام های کی و کی پاپ تاثیر بسیار چشم گیری در این روند گذاشته اند.

امروزه می تون گفت طراحان و برندهای کره ای مانند همتایان غربی خود در جریان اصلی قرار گرفتند. برند عینک Gentle Monster و برچسب کفش Yuul Yie تنها نام هایی هستند که امروزه به دلیل زیبایی خاص خود سر و صدای زیادی به دست آورده اند. اما در سطح خرده فروشی و سبک خیابانی، مد کره ای بسیار ظریف تر از چیزی است که به نظر می آید. وقتی «زیبایی مد کره ای» را در گوگل جستجو می کنید، تعداد زیادی عکس به جستجوی شما پاسخ می دهد. شما بیشتر لباس‌هایی می بینید که با رنگ‌های بی‌صدا و آرام که شامل لباس‌های شیک و تکه‌های بزرگ در لباس‌های آماده یا خیابانی می باشد، طراحی شده اند.

مطمئناً اینها بخشی از زیبایی شناسی K-Style یا همان استایل کره ای است، اما سایر تأثیرات طراحی را در این بین فراموش نکنید.

به طور خلاصه، مد کره ای برداشتی معاصر از مفهوم «ترکیب شرق با غرب» است. از آنجایی که کره در واقع روابط نزدیکی با ایالات متحده دارد، آنها بیشتر از مد و طراحی آمریکایی آگاه هستند. اما بر خلاف کپی کردن و چسباندن آن یادداشت‌های استایلی، آنها سعی می‌کنند کمی طعم و ادویه خاص خود را به هر روند از پوشش اضافه کنند. نتیجه، لباس‌های خیابانی با پیچ و تاب متمایز گرانج-پاپ، یا تطبیق‌های پیش پاافتاده با هجوم رترو پاستلی است.

مد خیابانی کره جنوبی (Hongdae)

این نوع از استایل، رایج ترین سبک مد در کره به شمار می رود و اغلب با سبک خیابان هونگدا مرتبط است. این سبک خاص به کسانی که در منطقه Hongdae می نشینند محدود نمی شود. با این حال، Hongdae به عنوان یکی از شیک ترین مناطق در سئول شناخته می شود که تأثیر زیادی بر سبک مد در کره داشته است.

به طور کلی، این نوع از پوشش در میان جوانان، معمولاً در اوایل دهه بیست سالگی، شایع‌تر است. Hongdae نوعی مد آرام خیابانی یا لباس خیابانی کره ای است که زیبایی شناسی راک و هیپ هاپ را با هم در قطعات مد خیابانی ترکیب می کند. به خصوص قسمت بالای آن اغلب بزرگ یا گشاد است، اگرچه مردان نیز شلوار و شلوار کوتاه مناسب را برای ترکیب با این استایل دوست دارند.

در حالی که این یک ظاهر کاملاً تک جنسیتی است، دختران لباس‌ها و دامن‌هایی می‌پوشند که با ظاهرشان همخوانی دارند. دختران نیز معمولاً دوست دارند رنگ های بیشتری را در لباس های خود ترکیب کنند به جای اینکه هر بار به رنگ مشکی تکیه کنند.

می توان گفت این ظاهر هم در بین آقایان و هم در بین خانم ها طرفدار دارد. می‌توانید به‌راحتی از بسیاری از فروشگاه‌های خیابان‌های Hongdae خرید کرده و استایل کره ای مدر نظرتان را خلق کنید. همچنین فروشگاه های آنلاین مانند ژیلمو نیز گزینه های بی نظیری برای افرادی که در ایران زندگی میکنند قرار می دهد تا بتوانند با دستی باز لباس مد نظرشان را برای داشتن استایل مد نظرشان خلق کنند.

پوشاندن شانه ها در استایل کره ای

اگرچه کره ای ها عمیقاً انسان های مذهبی نیستند، اما ارزش های آنها ریشه در محافظه کاری دارد. بنابراین، تا حدودی از زنان انتظار می رود که ظاهری خالص یا حداقل باکلاس داشته باشند. چیزی که مستلزم این موضوع است این می باشد که برای زنان کره ای پوشیدن بیش از حد نمایان و باز، به خصوص در قسمت بالاتنه، کمی نا مناسب می باشد. به عبارت دیگر آن ها معتقدند باید شانه، سینه و شکم خود را بپوشانید، همچنین بهتر است، لباس های بدون پشت هم نپوشید.( هرچند شایان ذکر است که نسل جدید افراد ساکن در کره جنوبی بسیاری از این قبیل تابوهای سنتی را از بین برده و سعی می کنند تا مطابق با استاندارد های مد روز و خواسته های شخصی لباس هایشان را انتخاب کنند.)

اگرچه هنوز هم تعداد کمی از خانم‌ها را خواهید دید که تاپ‌های بدون پشت یا تاپ تاپ نمی‌پوشند، اما بسیاری از آنها این روزها عاشق تاپ‌های شانه‌دار و سرد هستند. و در حالی که ناحیه سینه همچنان پوشیده است، همچنین تاپ های برش دار به یک روتین بزرگ تبدیل شده اند. آنها به خصوص برای ترکیب با شلوارهای فاق بلند، شلوارک و دامن محبوب هستند.

آزادی پوشش در پایین تنه

از طرف دیگر، راحتی و آزادی در قسمت پایین تنه یکی از رایج ترین ترندهای مد کره ای برای سال های متمادی بوده است و به نظر نمی رسد که تغییری به این زودی ها در این موضوع اتفاق بیفتد! دامن های کوتاه، شلوارک های کوتاه و لباس های مینی قطعاً در این دسته از لباس ها قرار می گیرند.

این نوع پوشش معمولا برای افرادی که باسن کمی پهن‌تر یا باسن بزرگ‌تری دارند، مشکل ایجاد می‌کند، زیرا برش‌های سجاف این نوع لباس ها ممکن است برای آنها کوتاه باشد.

اما در حالی که زنان کره ای دوست دارند پاهای خود را در معرض نمایش قرار دهند( چون در فرهنگ کره پا نمادی از زیبایی افراد به شمار می رود) معمولاً از پوشش هایی برای زیر آن ها استفاده می کنند تا از خودنمایی بیش از حد نیز جلوگیری کنند. دامن های مورد استفاده در استایل کره ای معمولاً یا دامن های تنیس هستند یا دامن های شبیه به دامن تنیس، در هر دو مورد، معمولاً این دامن ها کمر بلند هستند. همچنین برای شلوارک نیز، شلوارک جین محبوبیت خاصی در میان کره ای ها دارد.

استایل کره ای و انتخاب لباس های حجیم و بزرگ

از تاپ گرفته تا کت و شلوار و لباس، زنان کره‌ای دوست دارند لباس‌هایی بپوشند که به اندازه کافی بزرگ باشند تا فرم‌های معمولی لباس‌های کره‌ای را پنهان کنند. آنها به خصوص برای استفاده های روزمره نیز بسیار محبوب هستند، به طور کلی نیز این لباس ها بر روی حداکثر راحتی تمرکز دارند، همچنین ظاهری زیبا اما بی دردسر را ارائه می دهد.

در استایل کره ای بسیاری از خانم ها دوست دارند یک آیتم بزرگ را با یک آیتم کوچک ترکیب کنند. آن ها معمولا یک تی شرت، بلوز یا ژاکت گشاد را با شلوار جین تنگ یا دامن ترکیب می کنند و نتیجه نهایی زیبایی بسیار زیادی به آن ها می بخشد.

 برخی دیگر ممکن است یک تاپ سایز بزرگ را همراه با یک پایین تنه گشاد بپوشند، که یکی دیگر از سبک های محبوب است که در بین کره ای ها رواج پیدا کرده است.

در استایل کره ای دختران یا هر طور که بخواهند لباس ها را با هم ترکیب می کنند و یا می توانند ست های آماده را در هر بوتیکی خریداری کنند، آن هم معمولاً با هزینه بسیار مناسب!!

لباس کره ای برای مدرسه

در مدارس کره جنوبی، شما در تمام سال های تحصیلی خود یک لباس فرم می پوشید. اما ظاهر لباس مدرسه نیز به بخشی از مد عمومی روزمره کره ای، به ویژه برای خانم ها تبدیل شده است.

جزء جدایی ناپذیر این تیپ دامن نیمه کوتاه است که ممکن است تک رنگ یا طرح دار یا چهارخانه باشد. گزینه های ست کردن با آن تقریباً نامحدود است، از تاپ ها ساده گرفته تا جلیقه های جذاب روی پیراهن.

مدل لباس کره ای برای زوج ها

و البته، زمانی که زن و شوهری در کره جنوبی لباس‌های همسان می‌پوشند، این نوع از مد نیز خود بخشی از استایل کره ای است. در کره کاملاً طبیعی است که زوج‌ها لباس کره‌ای را نه تنها با یک کالای هماهنگ با یکدیگر، بلکه با لباس‌های کامل، از کوله پشتی گرفته تا کفش، خریداری کنند! بنابراین اگر روزی برای خود یک پارتنر کره ای به دست آورید، شاید این روندی باشد که شما نیز قرار است بخشی از آن بشوید!

لباس های آکادمیک آماده

فکر کنید لباس مدرسه خصوصیتان با باشگاه ورزشی کالجتان مطابقت دارد. تطبیق دامن‌های تنیس، جلیقه‌های بافتنی، دکمه‌های سفید، شلوارهای دارای دوخت، و کفش‌های کفش این موضوع را نشان می دهند. نکته کلیدی این است که هرگز با تکه‌هایی که بدن شما را از سر تا پا در آغوش می‌گیرند، همراه نشوید و مطمئن شوید که بالاتنه مناسب را با یک شلوار و مناسب ترکیب کرده اید.

یکپارچه سازی با سیستم زنانگی

اگر عاشق لباس‌های میدی هستید که در قسمت کمر خم می‌شوند، این نوع زیبایی‌شناسی برای شما مناسب است. همه چیز این استایل در مورد لباس پوشیدن ساده با سیلوئت هایی است که در دهه 40 یا 60 محبوبیت داشته اند.

انتخاب لباس هایی با قطعات آستین پفی در رنگ های خاموش یا پاستلی ضروری هستند. لباس‌های ساده مناسب این نوع استایل هستند، اما لباس‌هایی با خط A یا شیفت با طرح‌های جینگام، چهارخانه، چکی یا گل‌های شیرین می توانند گزینه های بهتری برای شما باشند.

 برای اینکه واقعاً حال و هوای خوبی در استایل کره ای داشته باشید، حتماً به دنبال یقه های پیتر پن، پاپیون های بیدمشکی، یقه های یقه بلند و یقه های مربعی باشید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم لباس‌های خیابانی با استایل کره ای همیشه انتخابی بی نظیر به شمار می روند. هیچ قانونی برای این زیبایی‌شناسی وجود ندارد، زیرا بیشتر لباس‌های بدون جنسیت را برجسته می‌کنند که برای هر کسی زیبا به نظر می‌رسند. در اصل ما در این استایل به دنبال شلوار و تاپ های زیبا، کلاه‌های لوبیایی و سطلی، پیراهن‌های سایز بزرگ و دکمه‌دار، شلوارک‌های جادار، شلوارهای گشاد اما فاق بلند، کتانی‌های برهوت و جذاب‌ترین کفش‌های ورزشی موجود در بازار هستیم. ترفند مهم در استایل کره ای این است که آن نوع از پوشش شبه زنانه را پنهان کنید.

الهام گرفتن از بت های کی پاپ

برخلاف تصور رایج، بت‌های کی‌پاپ مانند روی صحنه در زندگی واقعی لباس نمی‌پوشند. اما نمی توان انکار کرد که لباس های عملکردی آنها الهام بخش بسیاری از سبک های شخصی در استایل کره ای است. میخکوب کردن آن ظاهر همه در لوازم جانبی این افراد خلاصه می شوند. وقتی نوبت به سوراخ کردن گوش، گردنبند، زنجیر بدن و کمربند می‌رسد، بیشترین چیزی که می شونیم نمایش های بی نقص خواننده های کی پاپ می باشد. تاکید بر رنگ‌های روشن، بافت‌های براق، و نمایان شدن پوست بیشتر از حد معمول نیز در این موضوع اهمیت زیادی دارد.

ریمیکس باند

استایل خیابانی در هفته مد سئول فراتر از یک رویداد هیجان انگیز است. در مقایسه با همتایان غربی خود مانند NYFW و PFW، یا حساسیت های مزخرف و مشخص موجود ژاپنی هفته مد توکیو، مد در SFW تماماً در مورد زنده نگه داشتن طعم باند با حداکثر گرایی مدرن است. تاکید بر سیلوئت های جسورانه و معاصر، ظاهر مشکی براق با لمس آندروژنی، و استفاده هوشمندانه از رنگهای پر رنگ، از ارکان های اساسی این رویداد به شمار می رود.

لباس های مناسب محیط کار

با الهام از ظاهر بازیگران شیرین فیلم های درام کره ای، یک زیبایی شناسی به سبک کره ای برای دفتر کار نیز وجود دارد. همه تمرکز این استایل به این است که شیک و باهوش به نظر برسید و نه با ابهت!! البته، این همان چیزی است که یک کت و بلیزر دوخت در روزهای سرد برای آن ساخته شده است! اما نکته مهم در رسیدن به ایده آل های این استایل این است که گروه‌های زنانه ای را انتخاب کنید که از خیاطی بی‌عیب و نقص استفاده می‌کنند تا به نظر برسید که واقعاً قصد کسب و کاری مهم را اداره می کنید تا ارزش کارتان را بالا برود.

اگر به دنبال رفع مشکلات پینه پاشنه پا هستید، حتما سری به مقاله مربوط به درمان پینه پاشنه پا در منزل با 7 ترفند بی نظیر بزنید تا این مشکلتان نیز به سادگی رفع شود.

کت و شلوار معاصر

چه کسی یک تیپ خوب و مناسب را دوست ندارد؟ مد کره‌ای با لباس‌های شیک که شامل یک ژاکت بزرگ و یک تکه  لباس براق ترکیب شده است. زیبایی اصلی ایت استایل درواقع آن است که برای این کار لازم نیست خیلی رسمی به نظر برسید. بلکه ماهیت این استایل به عنوان مثال در مورد پوشیدن یک شلوار با یک تیشرت لانگ گلدوزی زیبا است.

در استایل کره ای رسمی انتظار می رود تعداد بی شماری از قطعات لباس که توسط طراحان ارائه شده است به شکلی لوکس ظاهر شوند. نکته دقیقا این است که با وجود سادگی، روی اقلام با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.

سخن پایانی

سوالی که در نهایت مطرح می شود آن است که آیا بعد از مطالعه این مقاله ایده ای از صحنه مد کره ای به دست آورده اید؟ اگر پاسختان مثبت می باشد بنابراین باید با خودتان ببینید که سبک مد کره ای مورد علاقه شما چیست و شیک ترین استایل کره ای که می شناسید کیست؟ شاید دوست داشته باشید از بازیگر یا هنرپیشه کره ای مورد علاقه خود و بت های کی پاپ الهام بگیرید! انتخاب های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا با هم بررسی کنیم و ببینیم در کشور ما چه شاخه ای از استایل کره ای محبوب می باشد. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام