23 ترفند حفظ حالت مو از زبان آرایشگران

نوشته تحریریه ژیلمو

25 فروردین 1403

زیبایی

0 نظر

23 ترفند حفظ حالت مو از زبان آرایشگران

فهرست مطالب

محتویات این مقاله را می توان در یک جمله خلاصه کرد. نکات کوچک درباره مو که تفاوت های بزرگی ایجاد می کنند!

ما معتقدیم که هر روز می تواند یک روز فوق العاده برای موهای شما باشد اما خب چطور؟ راز این امر در یادگیری چند نکته آسان مو از متخصصان حرفه ای این امر نهفته است. آرایشگران با تجربه گسترده خود، درک عمیقی از آنچه لازم است تا موهای شما سالم، درخشان و زیبا به نظر برسد، دارند. البته، آنها محصولات مناسب و بهترین مدل مو را برای شما می شناسند. امروز در ژیلمو با ما همراه باشید تا با هم ببینیم و بررسی کنیم که چگونه می توانیم به کمک این 23 هر روزمان را به یک روز خوب برای موهایمان تبدیل کنیم.

داشتن موهای جذاب

Devin Rahal، آرایشگر مو و بنیانگذار Devs Does Hair در بروکلین، نیویورک، می گوید: به عنوان آرایشگر، ما به مراقبت از مو به عنوان یک سری اقدامات قابل کنترل نگاه می کنیم که در صورت ترکیب، موی افراد براقیت و پوستشان شادابی خاصی دارند. این موضوع نیازمند تحولات بزرگ در روتین موهایتان نیست، بلکه ترفندهای کوچک و هوشمندانه ای است که واقعا نتیجه های بی نظیری می دهند.

ما از متخصصان برتر خواستیم نکات و ترفندهای خود را به اشتراک بگذارند تا بتوانید این اطلاعات را به صورت روزانه اعمال کنید و از برخی اشتباهات رایج مو در طول مسیر اجتناب کنید.

1- برای به حداکثر رساندن رنگ، شستشو را به حداقل برسانید

اگر موهای خود را رنگ کنید، می دانید که حفظ شادابی رنگ مو می تواند یک چالش واقعی باشد. به گفته شارون دورام، رنگ‌شناس مشهور مو، صاحب Sharon Dorram Color در سالی هرشبرگر نیویورک، پاسخ این سوال در شستن هر چند روز یک‌بار و نه هر روز آن نهفته است.

او می‌گوید: «اگرچه رنگ موی شما دائمی است، اما شامپو همراه با آب همچنان می‌تواند مقداری رنگ را از کوتیکول موهای شما بزداید. تحقیقات نشان می دهد که شامپوهای مبتنی بر سولفات، می توانند باعث محو شدن سریعتر رنگ شوند. آنها کوتیکول مو را باز می کنند و اجازه می دهند مقداری از رنگ خارج شود. هنگام شستشو، یک شامپوی بدون سولفات انتخاب کنید و از آب خنک‌تر استفاده کنید، که کمتر باعث باز شدن کوتیکول می‌شود. در روزهایی که در نظر دارید فقط بدنتان را بشویید، دورام پیشنهاد می کند که از کلاه دوش استفاده کنید تا از تارهای خود در برابر رطوبت محافظت کنید.

2- با استفاده از اسپری موها را رام کنید

MariLynne Cosmillo آرایشگر حرفه ای در نیویورک و بنیانگذار لاین مراقبت از مو  HOURS، می گوید: «در حالی که سرم ها به طور کلی برای کمک به موخوره عالی هستند، اما موخوره با وز شدن موها متفاوت است. سرم‌ها موهای شما را تغذیه می‌کنند، اما هیچ نگه‌داشتن یا کنترلی ایجاد نمی‌کنند.» از طرف دیگر، اسپری مو جادویی جدی به نمایش خواهد گذاشت.

حتی اگر به اسپری مو علاقه زیادی ندارید، داشتن یک عدد از آن برای این کار کاملاً ارزشش را دارد

Cosmillo توصیه می کند: “یک اسپری مو با ماندگاری متوسط را مستقیماً روی نوک انگشتان خود اسپری کنید، سپس به آرامی  روی موهایتان کشیده و آن ها را صاف کنید.” استفاده از اسپری مو به این روش و سپس حرکت دادن مو به سمتی که می‌خواهید، مشکل را برطرف می‌کند و در همه جا محصول اضافی برای شما باقی نمی‌گذارد.

3- از یک مدل موی باب برای پر دیده شدن موهای استفاده کنید

    اگر موهای ظریفی دارید، ممکن است به دنبال راه‌هایی باشید که کمی بیشتر به آن‌ها حجم ببخشید! یک راز استایلیست که می‌تواند این کار را انجام دهد که در واقع تارهای شما را تغییر نمی دهد، اما موهای شما را ضخیم تر نشان می دهد، مدل موی باب است. رحل می گوید: «بریدن موها در انتهای سر به شکل فوق‌العاده تیز و زاویه‌دار باعث می‌شود که تمام موهای شما در یک نقطه متوقف شود و توهم پهن بودن ایجاد شود». اگر موهای شما فوق العاده نازک است، از آرایشگر خود بخواهید این مدل مو را روی سرتان پیاده کند تا از نتیجه نهایی شگفت زده شوید.

    این مدل مو می تواند ترکیبی بی نظیر با یک تونیک قلبی جذاب داشته باشد.

    4- در تابستان از فرهای خود محافظت کنید

    Niani B  آرایشگر و صاحب Beauté Anthologie در دیترویت می‌گوید رطوبت تابستان همیشه برای مو فرها مناسب نیست. گرما باعث انبساط کوتیکول مو می‌شود که می‌تواند باعث کدر شدن فرها و امواج سرتان شود. شما می توانید از اسپری محافظ در برابر حرارت استفاده کنید تا فرهای خود را دست نخورده نگه دارید. نیانی می‌گوید: «اسپری ضد رطوبت انتخابی مناسب و عالی می باشد که اساساً محافظی برای موهای شما ایجاد می‌کند که می توانید آن‌ها را صاف نگه ‌دارد و مدت زمان باقی ماندن حالت واقعی موهای شما را طولانی‌تر می‌کند. پس به صورت روزانه از آن استفاده کنید!» کافی است قبل از حالت دادن، کمی آن را روی موهای مرطوب اسپری کنید، یا اگر از ابزار حالت دهنده استفاده نمی کنید، روی موهای خشک اسپری کنید.

    5- امواج را به صورت طبیعی و روزمره به ساختار موهایتان ببخشید

    این امواج بر روی مو نرمی، روانی و ناسازگاری ظاهری طبیعی و جذابی ایجاد می کنند که برای تابستان انتخابی عالی برای استایل ظاهری شما می باشند.

     شما می توانید این موج ها را به سادگ در خانه ایجاد کنید! ماریلیسا، آرایشگر مشهور، این ترفند را با شما به اشتراک می‌گذارد: «یک اسپری نگهدارنده را روی موهای کمی مرطوب بپاشید، سپس آن را به صورت یک بافته بسیار شل ببافید. نیم ساعت به آن فرصت دهید و آن را آزاد کنید. در نهایت شما امواج بسیار زیبایی روی موهایتان خواهید داشت که با این سبک کاملاً سازگار می باشند.

    6- موهای خشک را در طول شب با ویتامین ها درمان کنید

    افراد حرفه ای برای درمان قفل های خشکی مو و سوخته به ویتامین E تکیه می کنند. ویتامین E که یک آنتی اکسیدان است به ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو کمک می کند و رشد موهای سالم را تشویق می کند. شما همچنین می توانید آن را مستقیماً روی موها بمالید. نیانی بی می‌گوید: «یک کپسول روغن ویتامین E را باز کنید و آن را روی موهایتان شانه کنید، سپس به رختخواب بروید. در طول شب، تارهای شما در روغن غرق می شوند و با موهایی براق، انعطاف‌پذیرتر و قابل ارتجاع از خواب بیدار می‌شوید.» این نرمی دقیقاً همان چیزی است که هنگام بازی با ظاهرهای مختلف می خواهید. به هر حال، ویتامین ها نیز جایگاه مهمی در روتین مراقبت از پوست شما دارند.

    7- هنگام بافتن، در حین حرکت موهایتان را مرطوب کنید

    میس مونیک، آرایشگر مشهور می‌گوید  اگر موهای ضخیم یا صافی دارید، راز بهترین بافته‌ها  نرم کردن و مرطوب کردن تارها با کره موی مغذی در حین کار است. (اگر موهایتان خوب است این کار را انجام ندهید زیرا این موضوع آن را سنگین می کند.) او می‌گوید: «از انگشتان خود برای مالیدن مقدار کمی کره به موهایتان استفاده کنید، سپس برای یک ثانیه آن را ماساژ دهید یا آن را روی سرتان بمالید، همانطور که بخش‌ها را در هم می‌بافید. این فرآیند موها را باز و شل می کند، به جلوگیری از شکستگی کمک می کند و درخشندگی و روشنایی زیبایی به بافته های شما می بخشد.

    8- از پودر بدن برای جذب روغن استفاده کنید

    زمانی که موهای شما نیاز به اصلاح دارد اما وقت دوش گرفتن ندارید، یک پودر بدن بسیار ظریف روزتان را نجات می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی از پودر بدن را با انگشتان خود روی نواحی کلیدی که چرب می‌شوند بمالید. اجازه دهید پودر جذب شود و اگر هنوز کمی چرب به نظر می رسید، کمی بیشتر از آن روی موهایتان بمالید. “پودر ریز حالت توده ای و چسبناکی پیدا نمی کند و به خوبی برای جذب چربی کار می کند و به موهای شما ظاهری تازه می بخشد.” فقط مطمئن شوید که یک پودر بدن بدون تالک انتخاب کنید، زیرا خطرات بالقوه ای برای سلامتی مرتبط با تالک وجود دارد.

    9- بیبی هیر هایتان را با سرم مخفی کنید

    بیبی هیر ها از آن دسته از موهای نازک، پرپشت و فوق العاده آزار دهنده ای هستند که در اطراف خط رویش موی شما رشد می کنند. این موها به دلیل نازک بودنشان به سمت بالا می‌چسبند و یک قاب غیر صاف و مبهم در اطراف صورت شما ایجاد می‌کنند. دورام می گوید ترفند مقابله با آنها استفاده از محصولی است که در واقع برای انتهای دیگر موهای شما در نظر گرفته شده است: سرم دو شاخه. از آنجایی که این سرم از روغن های سبک و ترمیم کننده ساخته شده است، این سرم به اندازه ای وزن مورد نیاز را تامین می کند که موهای کودک را پایین نگه دارد، اما آنقدر سنگین نیست که موهای شما را چرب کند.

    دورام پیشنهاد می‌کند: «از یک قطره به اندازه یک نخود از سرم دو شاخه را روی موهای مرطوب استفاده کنید، سپس طبق معمول آن را حالت دهید.

    10- با شستشوی هدفمند موهایتان را تازه سازی کنید

    همه ما روزهایی را داریم که علیرغم اینکه تارهایمان کمی شل به نظر می‌رسند، زمانی برای شستشوی کامل مو نداریم. در این موارد، در حین انجام دوش سریع، موهای خود را ببندید، قسمت کوچکی را در پشت گردن خود رها کنید و فقط آن تارها را بشویید. دورام می‌گوید: «این ناحیه سریع‌ترین روغن را جمع‌آوری می‌کند، و تنها با شستن این قسمت، جهش خاصی به شما می‌دهد و بدون نیاز به تغییر سبک کامل، ظاهر شما را تازه سازی می‌کند.»

    11- برای دم اسبی خود از دو کش مو استفاده کنید

      دستیابی به یک موی صاف یا دم اسبی کار دشواری است، هنگامی که گره مو شروع به پیچ خوردن می کند، ریشه های شما برآمدگی مشخصی پیدا می کند. کازمیلو می‌گوید: «از نوک انگشتان خود برای استفاده از دو کش مو در حالت دم اسبی استفاده کنید و هرگر نگران نباشید اگر بالای آن ناهموار است، این ترفند آن را پنهان خواهید کرد. بعد از بستن دم اسبی اکنون آن قسمت جلوی مو را برس بزنید تا صاف شود و از کش دوم برای این بخش از موهایتان استفاده کنید.

      12- برای رشد بهتر مو به پوست سر خود انرژی دهید

      راحل می گوید: “وقتی پوست سر خود را تقویت می کنید، جریان خون را به فولیکول ها افزایش می دهید و اکسیژن بیشتری را به رشته های مویتان می رسانید، روندی که با افزایش سن کند می شود.” “این به تقویت رشد مو کمک می کند.” در حالی که می توانید یک برس مخصوص پوست سر بخرید که برای این منظور طراحی شده است، راحل می گوید می توانید از یک برس ساده دست و پا نیز استفاده کنید. او می گوید: «فقط برس را با حرکات دایره ای دور سر خود حرکت دهید. به کمک این روش هم پوست سر شما را تقویت می شود و هم برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تجمع محصولات، لایه‌برداری می‌کنند، بنابراین موهای شما مسیر روشنی برای دریافت مواد مغذی دارند.

      13- هرگز از قانون سه ماهه خارج نشوید

        وقتی هر روز خود را در آینه می بینید، به راحتی می توانید وضعیت موهای خود را از دست بدهید. با گذشت زمان، رشته‌های مو درازتر می‌شوند، شکل خود را از دست می‌دهند، پیچیده‌تر می‌شوند و در انتها شروع به خشک شدن می‌کنند. همه اینها آنقدر آهسته است که متوجه نمی‌شوید، تا اینکه یک روز، که به اندازه کافی این مشکل شدید و نمایان است، ناگهان متوجه آن می‌شوید. به گفته نیانی، زمانی که موهای شما سرکش می شود، منطقه خطر برای شما حدود سه ماه است. او می گوید: «سعی کنید تا با تزئینات خود سازگار باشید. و این موضوع هر سه ماه بدون استثنا اجرا کیند، برای این موضوع به طور منظم موهایتان را فرم دهی کنید تا هرگز از آن مسیر ناخوشایند عبور نکنید.

        14- اهمیت هیدراته کردن مو

        موهای مجعد می توانند غیرقابل پیش بینی باشند، بعضی روزها احساس شکنندگی می کنند و در بعضی روزها بیش از حد کرکی می شوند. یکی از بهترین نکات برای نرم نگه داشتن موهای فر، اضافه کردن یک مرحله مرطوب کننده قبل از حالت دادن به مو است. کاسمیلو می‌گوید: درک اینکه مو متخلخل است و در حالی که ریشه‌ها ممکن است سالم باشند، مفید است، اما هر چه تارهای شما بلندتر شوند، رطوبت از بین می‌رود. وقتی موها مرطوب هستند، فرهای خود را با نرم کننده، روغن مو یا لوسیون آبرسان آماده کنید. اجازه دهید چند دقیقه در آن فرو برود، سپس با محصولی آن حالت را نگه دارید، محصولی مانند ژل یا موس. این لایه مرطوب‌کننده پایه، تخلخل موهای شما را متعادل می‌کند و سپس محصول نگهدارنده، فر یکنواخت‌تر و نرم‌تر ایجاد می‌کند.

        15- ریشه ها را با یک طراحی هوشمندانه پنهان کنید

          این قطعا یکی از نکات مورد علاقه ما برای مو است زیرا بسیار ساده است. دورام می‌گوید: اگر با ریشه‌های قابل مشاهده سر و کار دارید، تغییر مدل موهایتان به پوشاندن دو رنگ کمک می‌کند. برای شروع، موهای خود را در یک نقطه متفاوت تقسیم کنید. او توضیح می‌دهد: «این کار فوراً باعث افزایش حجم می‌شود و موهایتان را پرتر نشان می‌دهد، که می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی ریشه‌ها را محو کند». “و گرچه این کار غیر شهودی است، اما کشیدن موهای خود به صورت دم اسبی بلند می تواند توجه را از ریشه های شما دور کند.”

          16- اگر موهای نازکی دارید، موهایتان را وولف کات کنید

          راحل می گوید: «اگر موهای شما نازک شده است یا با کاهش خط مو مواجه هستید، بدانید که بلندی بهترین دوست شما نیست. به خصوص اگر موهای صافی داشته باشید! در واقع هر چه موهایتان بلندتر باشد، نمای کمتری خواهد داشت. بدون اجرای این ترفند نمی‌توانید مناطقی را که می‌توانید پوست سر را ببینید، پنهان کنید.» در عوض، راهال پیشنهاد می‌کند برای استتار این موضوع به سراغ ولف کات بروید. این شاگ کوتاه مدرن با تکه‌های ناهموار به سمت پایین و لایه‌هایی در اطراف تاج سر ساخته شده است تا فورا حجم آن را افزایش دهد.

          راحل می‌گوید: «این نوع کوتاهی بسیار ساده است، بنابراین برای پوشاندن نواحی نازک‌شده و پیشانی خزنده ایده‌آل است.» “فقط مطمئن شوید که یک حاشیه محکم در اطراف قسمت پایینی موهایتان داشته باشید به جای رشته های تراشیده که فقط در پشت آویزان هستند تا تبدیل به یک فرم و مدل نامناسب از آرایش ولف کات  نشوند.”

          17- از ماسک های سریع مو استفاده کنید

            ایده انجام ماسک مو می تواند دلهره آور باشد. همه ما فکر می‌کنیم که باید زمان کافی را برای اعمال ماسک اختصاص دهیم و اجازه دهیم مواد روی رشته‌های موهایمان بنشینند، بنابراین کل فرآیند را تا زمانی که یک عصر خلوت یا حتی یک ساعت داشته باشیم، متوقف می‌کنیم. اما این یک افسانه مو است شما نیازی به صرف زمان یا انرژی زیادی برای این کار ندارید. به گفته کاسمیلو، تنها دو دقیقه زمان کافی است تا یک ماسک خوب کار خودش را انجام دهد.

            او می‌گوید: «راستش را بخواهید، می‌توانید در عرض چند دقیقه موهایتان را به نرم، ابریشمی و براقیت بالا تبدیل کنید، سپس مستقیماً به بخش سشوار و حالت دادن بروید.

            18- موخوره را با یک برس گرد کنترل کنید

              رفع مو خوره در خانه می تواند موهایی عالی برای شما به ارمغان بیاورد که از گرانش سرپیچی می کنند، یا می تواند باعث ایجاد موخوره زیاد شود که باعث می شود تارهای شما تحت فشار و آسیب دیده به نظر برسند. خب، به گفته دورام، راز کنترل موخوره ظاهراً یک برس گرد است. بخش هایی از موهای خود را در برس و با سشوار به آن ضربه بزنید. برس گرد گرما را به طور مساوی توزیع می کند تا مناطق خاصی بیش از حد در معرض نور قرار نگیرند و شروع به سوخته شدن نکنند.

              19- از ابزار با اندازه مناسب برای کار استفاده کنید

                استایلیست ها مانند جراحان هستند، آنها دقیقا می دانند که برای انجام درست کار به چه ابزاری نیاز است. کاسمیلو می‌گوید یک فرمول آسان برای این کار وجود دارد، هر چه برس بزرگ‌تر باشد، مو صاف‌تر است. و برعکس، هرچه شانه کوچکتر باشد، خم شدن، جهش، موج یا پیچش بیشتری خواهید داشت. او می گوید: “اگر به دنبال تغییر سبک خود هستید، دانستن این موضوع می تواند واقعا مفید باشد.” «فقط برس معمولی خود را عوض کنید و از اندازه جدید با سشوار خود استفاده کنید. ایجاد فرهای بیشتر یا صاف تر شدن برای ظاهری تازه بسیار آسان تر خواهد بود.”

                20- در قدرت شامپو خود تجدید نظر کنید

                  اگر به دلیل چرب شدن سریع موها را شستشو می دهید، برای لحظه ای عقب نشینی کنید و قدرت شامپو خود را ارزیابی کنید. به راحتی می‌توان تصور کرد که موهای چرب به شامپوی قوی نیاز دارند، اما پاک‌کننده‌های خشن پوست سر شما را خشک می‌کنند، که سپس باعث تولید بیش از حد روغن برای بازگرداندن رطوبت می‌شود. کازمیلو می‌گوید وقتی دوبار موهایتان را با شامپو می شویید، چرخه ای ناصحیح ایجاد می شود، درعوض، بهترین شامپویی که می‌توان برای موهایتان استفاده کنید پاک‌کننده‌ای ملایم‌تر است که سلامت پوست سر شما را دوباره کنترل می‌کند.»

                  این همه ماجرا نیست  Cosmillo پیشنهاد می کند یک یا دو بار در ماه، از یک شامپو شفاف کننده استفاده کنید. این شامپو ها طوری فرموله شده اند که هرگونه تجمع محصول را بدون از بین بردن رشته های شما از بین ببرد و به شامپوی معمولی شما اجازه می دهد حتی بهتر از پیش نیز عمل کند. فقط توجه داشته باشید که اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید، می توانند پوست سر شما را از شر روغن های ضروری و مفید برای موهای شما خلاص کنند.

                  21- محصولات خود را با هم ترکیب کنید

                    موهای فر به طور کلی و به صورت عادی فوق العاده به نظر می رسند، اما به کار بیشتری نسبت به موهای صاف نیاز دارند. برای تمام نیازهای مختلف آن (مرطوب کننده، تغذیه کننده، تعیین کننده فر)، یک محصول به تنهایی آن را تامین نمی کند. اما لایه بندی نیز ایده آل نیست، زیرا زمان بی پایانی برای کار کردن محصول پس از محصول در رشته های خود ندارید. به همین دلیل است که مونیک می گوید بهترین راه حل ایجاد یک ترکیب است. قبل از هر مدلی، او پیشنهاد می‌کند که یک ترکیبات مناسب برای موهایتان را به سادگی با هم مخلوط کرده و استفاده کنید.

                    او می‌گوید: «به این کمک این روش، شما زمانتان را از دست نمی‌دهید و یک قدم رو به جلو برخواهید داشت و جذاب‌ترین و مشخص‌ترین فرهای ممکن را برای موهایتان به دست می‌آورید. این تکینیک به این صورت است که “بعد از شامپو کردن، یک نرم کننده را روی موهای مرطوبتان بمالید، سپس ترکیب خود را از میان تارهای مویتان شانه کنید. موهای خود را با پیچاندن قسمت های کوچک با انگشت فر کنید، سپس با هوا یا سشوار یا دیفیوزر خشک کنید و در حالی که این قسمت ها را با دستان خود نگه داشته اید دستتان را باز کرده و معجزه را مشاهده کنید!!

                    22- دم اسبی هایتان را درخشان نگه دارید

                      Cosmillo یک روش ساده اما درخشان برای نگه داشتن دم اسبی یا موی خود در جای خود بدون افتادگی یا کمانش بالای گردن شما دارد: هنگامی که کش خود را محکم می کنید، سر خود را به سمت بالا خم کنید. ما تمایل داریم وقتی به عقب برمی‌گردیم به پایین نگاه کنیم، و این باعث می‌شود که در گردن شما افتادگی پیدا کند. وقتی به بالا نگاه می کنید، می توانید ناحیه زیر الاستیک را محکم و صاف قرار دهید، بنابراین مو در جای خود باقی می ماند.

                      Cosmillo می‌گوید قبل از حالت دادن به موهایتان استفاده از یک اسپری بافت نیز کمک زیادی می‌کند. او توضیح می دهد: «این موضوع باعث می شود موهای سنگین یا نرم وقتی به عقب کشیده شوند، شکل خود را از دست ندهند.

                      23- با سشوار خود به سرعت به موهایتان حجم دهید

                        به گفته رحل، ساده‌ترین ترفند در کتاب مدل موی حرفه‌ای برای داشتن موهای سوپرمدل در اینجا آمده است: در جهت مخالف جایی که می‌خواهید موهایتان قرار بگیرد، سشوار کنید. راحل می گوید: موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و سشوار را از محل استراحت نهایی موهای خود دور کنید.  به کمک این موضوع”شما قدرت زیادی در ریشه موهایتان ایجاد خواهید کرد.”

                        اگر به دنبال پاک کردن لکه گچ از روی لباس هایتان هستید حتما سری به مقاله مربوط در مجله فورشگاه لباس زنانه ژیلمو بزنید.

                        سخن پایانی

                        اکنون که این نکات توصیه شده توسط متخصصان را می دانید، اسرار آرایشگران به شما کمک می کند هر روز زیبا و خوش استایل تر از دیروز به نظر برسید. امیدواریم که ترفند ها ارائه شده در این مقاله توانسته باشد به شما در داشتن موهایی جذاب و چشم نواز کمک کند.

                        دیدگاهتان را بنویسید

                        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

                        خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام