10 عطر از بهترین عطر های زنانه تاریخ

نوشته تحریریه ژیلمو

22 تیر 1402

زیبایی

0 نظر

10 عطر از بهترین عطر های زنانه تاریخ

آیا شما  خودتان را طرفدار عطر های کلاسیک می دانید یا به کسی که به تازگی یک مجموعه عطر را راه اندازی کرده است اطمینان می کنید؟ در هر صورت، این مقاله می تواند محتوای بی نظیری در اختیارتان قرار دهد. امروز در ژیلمو، ما با هم و در کنار هم بهترین عطرهای کلاسیک زنانه تمام دوران را بررسی خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

عطر زنانه در طول تاریخ

دیدن خانم های جوان و بالغی که در جستجوی عطرهایی هستند که مادران یا مادربزرگ هایشان 30 یا 50 سال پیش استفاده می کردند، غیرعادی نیست. در دنیای مدرن عطرسازی که همه چیز می تواند کمی شبیه به یکدیگر باشد، عطرهای کلاسیک چیزهای جالب تری ارائه می دهند.

تا آنجا که ما دیده ایم، بسیاری از رایحه هایی که بیش از 100 سال است که منتشر شده اند، هنوز جذابیتی بی انتها و حس هنری دارند که امروزه به ندرت یافت می شود.

طبق آخرین داده‌های Scentiments: «زنان در ایالات متحده 35 درصد بیشتر از مردان اجازه می‌دهند که خلق و خوی آن‌ها رایحه‌ای را که هر روز استفاده می‌کنند تعیین کند، و این امر باعث می‌شود که پیوند عاطفی قوی‌تری نسبت به همتایان مرد خود با عطر ایجاد کنند.»

چگونه بهترین عطر زنانه را انتخاب کنیم

توجه این نکته بسیار مهم است که شما هرگز نباید با پوشیدن و آزمایش عطرهای زنانه در بازار بیگانه شوید.

به همین دلیل است که شما باید خودتان را به چالش بکشید، همانطور که افرادی خود را به چالش کشیده اند تا بتوانند این یک لیست کامل از بهترین عطرهای کلاسیک زنانه تمام دوران را به شمار ارائه دهند.

اگر از ما بپرسید، گرفتن نظر از جنس مخالف همیشه یک گزینه عالی است و چالش بزرگی برای افراد ایجاد می کند زیرا هر روز لباس های مشابهی نمی پوشیم، پس نیاز است تا ظاهرمان با بوی عطری که به خود می زنیم همخوانی داشته باشد.

حتما این موضوع را می دانید که اصلا مهم نیست که دیگران به شما چه می گویند، این شما هستید که انتخاب می کنید کدام عطر با سلیقه شما مطابقت دارد. اما خب کمی نظر پرسیدن جای دوری نمی رود!

هدف ما در این مقاله ارائه لیستی از عطرهای منتشر شده تا سال 2000 بوده است، هر کدام از این عطرها بدون توجه به جوانی یا پیری شما می توانند بوی خوبی به شما بدهد، م سعی کردیم فقط عطرهایی را که شخصا آزمایش و استفاده کرده ایم را به شمار معرفی کنیم

یک چیز در تمام این عطر ها قطعی و ثابت است، مهم نیست کدام یک از این 10 مورد را انتخاب کنید، با زدن هر کدام از آن ها بویی عالی و خارج از این دنیا خواهید داشت.

شانل شماره 5

شانل شماره 5 یک گزینه محبوب و رایج در میان مردم به شمار می رود، اما چرا ما شماره 5 را انتخاب کرده ایم؟ شروع لیست با یک افسانه!! عطر شانل شماره 5 محبوب ترین و پرفروش ترین عطر تمام دوران است. همچنین ممکن است برخی بگویند که این عطر خوشبوترین عطر دنیا نیز است. از نظر ما، خوشبوترین عطر برای خانم ها عطر بعدی این لیست است، اما شماره 5 به اندازه کافی به صفت بهترین عطر دنیا نزدیک است و می تواند از دید عده زیادی از افراد یک عطر تاریخی و ماندگار باشد.

شانل شماره 5 توسط عطرساز فرانسوی-روسی Ernest Beaux ساخته و خلق شده است. برای کوکو شانل ایده اینکه عطر شماره 5 چه بویی باید داشته باشد، خلق چیزی جدید بود که برای روح زنانه رهایی یافته دهه 1920 جذابیت داشت.

این عطر دارای بویی نشاط آور و صابونی است که در قسمت پایه، لمس های شرقی گرمی دارد که بهتر از آنچه گفته شد احساس می شود. اگر هنوز شماره 5 را امتحان نکرده اید، خودتان را شماتت کرده و سریع آن را تهیه کنید.

شانل شماره 5  یک عطر کلاسیک بی انتها از نظر ظرافت در بطری است که هر فرد عاشق عطری باید آن را در مجموعه خود داشته باشد.

عطر زنانه گرلن شالیمار

چرا شالیمار را انتخاب کرده ایم؟ هیچ لیست مهمی از عطر های دنیا بدون حضور آن کامل نخواهد بود و هیچ زنی نباید بدون آن پا به جایی بگذارد. شالیمار داستانی از افسانه ها، هنری بی نظیر در بطری و یکی از عطرهای مورد علاقه ما در تمام دوران است.

شالیمار توسط عطرساز Jacques Guerlain در سال 1925 برای ادای احترام به داستان عشق امپراتور شاه جهان و همسرش ممتاز محل ساخته شد.

بوی این عطر با ترنج خوش طعم شروع می شود که شما را وارد دنیایی متفاوت می کند. در ادامه این عطر شما را با یک دسته گل پودری، عمدتا زنبق و گل رز که از عطر پیشی می گیرند، در آغوش می کشد.

گرلن شالیمار از وانیل پودری، کهربا، مشک و رزین تهیه می شود. این فرمول رایحه پیچیده روی هر پوستی متفاوت عمل می کند. و همین موضوع نشان دهنده خلاقیت استادانه سازندگان آن می باشد.

فرشته تیری موگلر

چرا فرشته را انتخاب کرده ایم؟ یکی از شناخته شده ترین شیشه های عطر و عطرهای تمام دوران Angel می باشد. این عطر چیزی است که یا دوستش خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید شد.

اگرچه ما نمی‌دانیم که چگونه کسی نمی‌تواند آنجل را دوست داشته باشد، در صورت انجام این کار لطفاً عطر را بیش از حد اسپری نکنید. این عطر بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، و این احتمالاً نکته مهم و اصلی در مورد رابطه عشق و نفرت مردم با فرشته است.

فرشته بوی خود را با میوه ای مانند توت قرمز شروع می کند و به سرعت به قلب گرم شرقی خود منتقل می شود. پایه عطر از شکلات، نعناع هندی، عنبر و وانیل ساخته شده است که این عطر را به یک عطر فراموش نشدنی تبدیل می کند. مخصوصاً به دوستداران عطر که عسل دوست دارند این عطر شدیدا توصیه می شود.

فرشته ممکن است اولین و تنها عشق شما در میان دنیای عطر ها آن هم برای همیشه باشد.

عطر زنانه هیپنوتیزم کریستین دیور

چرا هیپنوتیک پویسون را انتخاب کردیم؟ هیپنوتیک پویزن بوی روحیه نوجوانان دهه 80 و 90 را می دهد که هنوز هم با روحیات امروزی مرتبط و یکی از محبوب ترین انتخاب های زنان در سراسر جهان باقی مانده است و برای این موضوع دلیل خوبی هم دارد.

رایحه متفاوت!!

این عطر  بویی شیرین، گرم و دارای رایحه ای بی انتها دارد. نت ها واقعاً به خوبی با وانیل پودری و عطر بادام به عنوان بازیگر اصلی عط توانسته اند که ترکیب شوند.

وقتی سم هیپنوتیک را بو می‌کنیم، نکاتی از استشمام شیرینی فرانسوی در اوایل صبح زمستان با رایحه‌های شیرین و ترسو از خمیر بادام که به آرامی حواس رایحه‌تان را خوشایند می‌کند، دریافت می‌کنیم. اگر طبع شیرینی دارید، هیپنوتیک پویسون را دوست خواهید داشت.

ایو سن لوران

چرا ایو سن لوران را انتخاب کردیم؟ برای پاسخ به این سوال فقط کافیست بگوییم عطری نوستالژی تر از این عطر پیدا نخواهید کرد!  زیرا عطرساز بسیار خوب و دقیق توانسته فرمول عط های قدیمی را روی این عطر پیاده کند!!

نت های بالایی عطر با آکورد مرکبات ترش به جای ترکیب تند قوی موجود در نسخه قدیمی مشابه عطر باز می شوند. ترنج و پرتقال ماندارین برجسته ترین نت ها از ابتدا هستند که به آرامی به عطری گرم تبدیل می شوند.

با ته نشین شدن دهانه، نت هایی مانند میخک، ارکیده و یاس، دهانه دلپذیر را متعادل کرده و عطر را ملایم می کند.

هنگامی که عطر خشک می شود، گرم، پر و اعتیاد آور است. یک روکش شرقی صمغی فوق العاده!! این عطر رایحه‌ای معطر بدیع به خود می‌گیرد و به‌عنوان رایحه‌ای قوی برای چند ساعت ماندگاری دارد.

عطر زنانه گرلن میتسوکو

چرا میتسوکو؟؟ گرلن میتسوکو یکی دیگر از آثار استاد ژاک گرلن است که گزینه ای دیگر را در فهرست بهترین عطرهای زنانه را تشکیل می‌دهد و می توان گفت به درستی هم  انتخاب شده است.

ژاک گرلن در رمان پرفروش آن زمان به نام «لا باتای» نام اثر خود را «میتسوکو» گذاشت. میتسوکو، نام یک زن زیبای متاهل ژاپنی، مخفیانه عاشق یک افسر بریتانیایی بود. در سال 1905، جنگ روسیه و ژاپن آغاز شد. میتسوکو با وقار منتظر نتیجه نبرد است و نجیبانه بر احساسات او مسلط است.

چیزی که ما در مورد میتسوکو دوست داریم، درخشش عطرساز در ترکیب یک ترکیب شیپر (خزه بلوط) با نت هلو است که حتی پس از گذشت بیش از 10000 سال از عرضه عطر، همچنان مدرنیته خاصی را حفظ کرده است.

گاهی اوقات، زیباترین چیزها برای توضیح آنها نیازی به کلمات ندارند – درست مثل میتسوکو.

رابرت پیگت فراکاس

این عطر یک انتخاب جذاب، تحریک‌آمیز و در عین حال آرامش‌بخش به شمار می رود که هدف مورد علاقه زنان در سراسر جهان و تنها عطر واقعی در این لیست است.

سوال اصلی اینجاست که این همه هیاهو در مورد فراکاس برای چیست؟ چرا دخترها هنوز آن را دوست دارند، وقتی این عطر نمایانگر یک گل سفید به سبک مادربزرگ های قدیمی است؟ البته نمی توان منکر این شد که ترکیب بو های این عطر یک ترکیب فوق العاده است. ترکیب ملایم لوسیون ضدآفتاب/آدامس بادکنکی که از گل سرخ پوشیده شده با مشک قوی و سایر نت های گلی که در بستر خزه سبز رنگ قرار دارند به Fracas چیزی می دهد که عطر های مدر آن را ندارند، یک شخصیت قوی!!

این عطر با نت‌های سبز کمی تند شروع می‌شود، اما آن را از بین نمی برد، زیرا خشک شدن برای این عطر لازم است. در مورد یکی از بهترین عطرهای تمام دوران چه چیز دیگری می توان گفت؟ این عطر نیمه گم شده کراپ پایین زنجیر محبوب شما است!!

عطر زنانه گرلن سامسارا

سامسارا که اغلب آخرین خرید بزرگ عطر برای خانم‌ها نامیده می‌شود، انتخابی است که مانند هیچ‌یک از عطر های لیست نیست!! یک رابطی حسی و پیچیده!! رایحه گرم چوبی و صابونی این عطر برای مواقعی که می خواهید احساس آرامش کنید یک انتخاب عالی است. تفسیر مجدد مدرنیزاسیون هنوز هم کیفیت چوب صندل موجود در فرمول قدیمی را حفظ کرده است.

سامسارا فرآیندی از یک تجربه بویایی است که هر یک از ما به طور متفاوتی تجربه می کنیم. این عطر یک اثر هنری است و چه با ترکیبات طبیعی و چه مصنوعی یک سفر بی بازگشت برای شما تدارک دیده است.

این عطر در حالت عادی ما را به یاد صابون‌های گران‌قیمتی می‌اندازد که در هتل‌های سرسبز آسیایی یافت می‌شوند، با آکوردهای پودری سنگین و چوب صندل تیز با آکورد کمی وانیلی. بسیاری از خانم ها اشاره کرده اند که سامسارا مانند خاطره ای از بهترین دوران کودکی است.

کوکو چنل

کوکو عطری غنی و احساسی با دهانه‌ی بویی تند میوه‌ای است که بیشتر از میخک، پرتقال و یک قطره روغن رز اعتیادآور می‌آید.

پخش رایحه در این عطر بسیار قوی است و مدتی طول می کشد تا به رایحه گلی/پودری و آرامش کهربایی آن خشک شود. کوکو عطری است برای بیان یک ذهنیت!! هنگامی که آن را امتحان می کنید، احساس می کنید مطمئن ترین زن برای رسیدن به هر چیزی که می خواهید هستید.

این عطر یک گزینه خوش ترکیب و قدرتمند است که در هر جایی می تواند جلب توجه کند. برخی تا آنجا پیش می روند که می گویند این بهترین عطر شنل در تمام دوران است. از نظر مت این عطر اوج چیزی است که ما آن را عطر واقعی می دانیم.

لولیتا لمپیکا برای زنان

چرا لولیتا لمپیکا را انتخاب کرده‌ام؟ آخرین نقطه در این لیست می‌توانست به بسیاری از عطرهای عالی دیگر مانند Jean Patou Joy یا Diorissimo برسد، زیرا هر کدام شایستگی های خاص خود را برای رسیدن به این لیست دارا بوده اند، اما ما Lolita را به دو دلیل ساده انتخاب کردیم. اول اینکه یا تجربه کمی از عطرهای دیگر داشته ایم و شاید انتخاب عادلانه ای نمی بود اگر عطر دیگری را انتخاب می کردیم دوم اینکه لولیتا بوی بهشتی می دهد!!

دهانه بویی آن گرم و تند است و رازیانه بلافاصله در مرکز بویی که از این عطر دریافت می کنید قرار می گیرد. اگر از طرفداران بوی گل بنفشه هستید، این یک مزیت دیگر برای این عطر است زیرا بلافاصله آن را همراه با آکورد گیلاس شربتی احساس خواهید کرد. نت‌های گل در این عطر به مرور بزرگ‌تر و ملموس تر می‌شوند که رایحه به نت‌های میانی با وانیل ملایم و پرالین تبدیل و نت اصلی این عطر یعنی شیرین بیان را اعلام می‌کند.

خوشبختانه، رایحه این عطر کاملاً شیرین نمی شود زیرا چوب ها و مشک های موجود در قسمت خشک به خوبی ترکیب را متعادل می کنند.

سخت پایانی

عطرهای کلاسیک بسیار خوبی از قرن بیستم وجود دارد که به راحتی در این لیست قرار می گرفتند و ممکن است در آینده نیز در میان عطر ها به چشم بیایند. اما انتخاب ما و گروه ژیلمو 10 مورد از این دریای بی کران بود که سعی شد به صورت کامل اطلاعاتشان در اختیار شما قرار بگیرد. همچنین اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره میسلار واتر هستید، می توانید به مقاله سایت ژیلمو که به شما توضیح میدهد میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟ مراجعه کنید.

امیدواریم از لیست بهترین عطرهای زنانه ما لذت برده باشید و توانسته باشید تا عطر و گزینه جدیدی برای خود یا عزیزانتان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام