همه چیز درباره رنگ سال 2024

نوشته تحریریه ژیلمو

5 بهمن 1402

مد و استایل

0 نظر

همه چیز درباره رنگ سال 2024

با شروع سال نوی میلادی ترند رنگ و رنگ های سال نیز بار دیگر پا به دنیای مد و دیزاین گذاشته و سر صدا های زیادی نیز توانسته ایجاد کند پیش‌بینی می شود روند رنگی مورد استفاده امسال شامل رنگ‌های زمینی مانند تراکوتا و انتخاب‌های الهام‌گرفته از هسته‌های جنگلی است که شامل رنگ سبز پررنگ نیز می شود. ما همچنین امسال شاهد هجوم آبی‌های الهام‌گرفته از ساحل هستیم، از رنگ‌های پاستلی روشن گرفته تا گل‌های سبز پررنگ.

در حالی که هنوز رنگ های برجسته 2023 طرفداران خاص خودشان را دارند، متخصصین در حال برنامه ریزی هستند که سایه ها و رنگ های امسال را در پروژه های بعدی خود بگنجانند.

امروز در این مقاله باش ما هستیم تا رنگ‌های سال 2024 را با هم بررسی کنیم. توجه داشته باشید که اینها همه رنگ های سال 2024 هستند که تاکنون اعلام شده اند. ما انتظار داریم تعداد بیشتری در طول فصل ای آتی منتشر شود، بنابراین برای الهام از رنگ های بیشتر چند ماه آینده حواستان به دنیای مد باشد.

با ما همراه باشید.

Peach Fuzz اثر Pantone

رنگ سال 2024 پنتون، سایه گرم و دلپذیر Peach Fuzz است. Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون در اعلامیه این برند گفت: “در مسیر جستجوی رنگی که اشتیاق ذاتی ما برای نزدیکی و ارتباط را تکرار کند، ما رنگی را انتخاب کردیم که گرما و ظرافتی مدرن داشته باشد، سایه ای که با شفقت طنین انداز می شود، آغوشی گرم را ارائه می دهد، و بدون زحمت بین جوان ها و میان سال ها پل و ارتباط ایجاد می کند.”

سایه روشن اما ملایم این رنگ می تواند به هر اتاقی نرمی خاصی اضافه کند و به شما کمک کند فضایی ایده آل برای آرامش و انعکاس افکارتان داشته باشید. همچنین دارای یک مزیت مدرن است که به خوبی به سبک های طراحی معاصر لباس ها نیز کمک می کند.

Blue Nova اثر Benjamin Moore

Blue Nova اثر Benjamin Moore یک رنگ آبی غنی و پایه است که به همان اندازه روی یک قطعه برجسته می تواند زیبا ظاهر شود بلکه یک اتاق غرق رنگ را نیزپوشش می دهد. این رنگ برای نشان دادن ترکیبی از سبک های مدرن و سنتی که در حال حاضر در فضای داخلی خانه محبوب هستند انتخاب شده است. آندریا ماگنو، مدیر بازاریابی و توسعه رنگ در بنجامین مور، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “Blue Nova 825 یک رنگ میانی جذاب است که عمق و جذابیت را با جذابیت و اطمینان کلاسیک متعادل می کند.”

همچنین این برند برای الهام بیشتر گزارشی از روند رنگ های 2024 را با رنگ های دیگر منتشر کرده است که ترکیبی از مدرن و سنتی را تکمیل می کند. خاکستری کرمی، نارنجی خاموش، خاکستری اسپند، سبز تیره و بنفش مه آلود همگی در این گزارش مشاهده می شوند.

Thermal اثر C2

رنگ سال 2024 برند و کمپانی C2 رنگ Thermal است، آبی با رنگی متوسط که یادآور آسمان صاف پاییزی و مناظر دنج زمستانی است. فیلیپا رادون، طراح داخلی و متخصص رنگ C2 در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «C2 Thermal ما را به یاد آسمان آبی وسیع می‌اندازد و مجموعه بی‌نهایت رنگ‌های آبی طبیعت برای کمک به بازیابی و تعریف مجدد خلق و خوی ما ارائه می‌کند.»

Thermal رنگی روشن و در عین حال آرامش بخش است و آن را به انتخابی عالی برای فضاهای بزرگ تبدیل می کند. از آن در سرتاسر آشپزخانه برای یک مکان آرام بخش نیز می توان استفاده کرد، یا می توانیدبه کمک این رنگ اتاق خواب خود را نیز رنگ آمیزی کنید تا فضایی آرام بخش ایجاد کنید. رادون می‌گوید: این آبی کم‌رنگ و در عین حال تند سفارشی برای ماجراجویی و پر از امید انتخابی مناسب است و احساسات وفاداری، اعتماد و اطمینان را در افراد مختلف برمی‌انگیزد. ماهیت متناقض آن توانایی دوگانه ای برای بالا بردن ما و ایجاد حس آرامش و آرامش دارد.

کارشناسان رنگ در C2 برای تکمیل رنگ سال خود، یک کپسول رنگی 2024 ایجاد کردند که شامل رنگ خنثی ملایم، گرم و سبز تیره است. رادون می‌گوید که این برند می‌خواست از پالت رنگی با رنگ‌هایی که اغلب با هم در طبیعت دیده می‌شوند، الهام بگیرد. رادون می‌گوید: رنگ هرگز به‌صورت مجزا دیده نمی‌شود. کپسول سالانه ما داستانی را روایت می‌کند که در آن رنگ‌های ما به شخصیت‌ها تبدیل می‌شوند.

Skipping Stones اثر Dunn-Edwards

با Skipping Stones توسط Dunn-Edwards می توانید به هر فضا و لباسی به روز رسانی روشن و نیروبخش ببخشید. رنگ سال این برند آبی خنک است که به خوبی با سفیدهای گرم، بژ و عناصر طبیعی جفت و هم سو می شود. دمینگ کارپنتر، کارشناس رنگ در دان ادواردز، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته است: Skipping Stones مانند یک رویا به نظر می‌رسد و می‌تواند حس رمز و راز و تفکر را به هر فضایی اضافه کند». “این رنگ بخشی از تجدید حیات آبی است و نشان دهنده دور شدن از رنگ های جسورانه و گرم است که در چند سال گذشته شاهد محبوبیت آنها بوده ایم.”

چه در حال رنگ آمیزی یک دیوار برجسته یا به روز رسانی درب ورودی منزل خود باشید، مطمئن باشید که این رنگ در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد. کارپنتر می گوید: (این آبی جاودانه و همه کاره، تازه و آرام است.)

Bluebird اثر Krylon

انتخاب کریلون برای رنگ سال ترکیبی از محبوبیت رنگ‌های کم‌رنگ و پاستلی با رنگ‌های پررنگ و روشن است. Bluebird به گونه ای طراحی شده است که یک رنگ نشاط آور باشد که در هر قسمت از خانه، چه در داخل و چه در خارج، شادی را القا می کند. اشلی بانبری، مدیر بازاریابی رنگی کریلون، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته است که: پرنده آبی شادی و رضایت را در یک فضا برمی‌انگیزد و تمایل مصرف‌کننده به «دکور دوپامین» را در بر می‌گیرد. “Bluebird رنگی است که به راحتی با سایه های گرم و سرد هماهنگ می شود و تعادل را در ترکیب رنگ های برجسته، مبلمان قدیمی و عناصر مدرن تسهیل می کند.”

بانبری می گوید: “تناژ نرم و در عین حال پیچیده آن مرزهای دگرگونی را که سایه های کم رنگ می توانند روی طیف گسترده ای از مواد به دست آورند را جابجا می کند.” از آن استفاده کنید تا به قطعات مبلمان قدیمی ظاهری متفاوت ببخشید، یا با یک کت زیبا با این رنگ به قطعات استایل پوششتان جان تازه ای بدهید. هرجا که از آن استفاده کنید، رنگ روشن اما نه چندان پررنگ آن فوراً فضای شما را زنده می کند.

Upward اثر Sherwin-Williams

رنگ سال 2024 شروین ویلیامز، آبی روشن و نسیم گونه است که برای القای آرامش در هر فضایی طراحی شده است. Sue Wadden، مدیر بازاریابی رنگ در Sherwin-Williams در یک بیانیه مطبوعاتی این گونه گفته است که: “این رنگ نشان دهنده حرکت ملایم رو به جلو در زندگی همه ما است. انرژی این رنگ روز آفتابی و بی دغدغه را در هر شخصی تداعی می کند که مفهوم رضایت و آرامش را نیز در افراد مختلف برمی انگیزد. با این رنگ، ما از مصرف کنندگان خود دعوت می کنیم کمی مکث کنند و حس جدیدی از سهولت و امکان را در فضاهای خود القا کنند!!

از این سایه آبی مانند رنگی خنثی استفاده کنید، دیوارها یا سقف ها را با رنگ آبی روشن رنگ آمیزی کنید و با ته رنگ های روشن و خاکی رنگتان را برجسته کنید.

Bay Blue اثر Minwax

فرقی نمی‌کند به دنبال احساسی مانند باد، ساحل باشید یا بیشتر از این حتی و به دنبال زیبایی‌شناسی پیچیده و کمی عبوس، رنگ آبی Minwax همه این کارها را برای شما انجام می‌دهد. سایه های الهام گرفته از اقیانوس که اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند، روندی که بدون شک الهام گرفته از زیبایی شناسی یک خانع ساحلی است را به شما ارائه می دهد.

سو کیم، مدیر بازاریابی رنگ برای Minwax، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته است که: Bay Blue در تقاطع معاصر و کلاسیک قرار دارد. “رنگ امسال به معنای برانگیختن خلاقیت در افرادی است که در هنگام برنامه ریزی برای پروژه خانه بعدی خود به گزینه های لکه های رنگی جسورانه و غنی فکر می کنند. با این رنگ آبی دیگر نگران هیچ چیزی نخواهید بود.

این رنگ بر روی هر سطح چوبی در خانه شما می تواند فوق العاده به نظر برسد!

Limitless اثر Glidden

رنگ سال گلیدن یک رنگ خنثی گرم و تقریباً زرد است که می تواند تقریباً با هر طرح رنگی ست شود. کارشناسان رنگ در Glidden این رنگ را “هر چیزی به جز زرد عسلی بژ” می نامند و می گویند که برای ترکیب با رنگ های گرم و سرد طراحی شده است. همانطور که از نام آن پیداست این رنگ جای رنگ های خنثی سرد را گرفته است که سال گذشته ترند بازار طراحی به شمار می آمدند.

اگر به رنگ خاکستری برای پروژه بعدی خود فکر کرده اید، شاید بهتر باشد به جای آن Limitless را در نظر بگیرید. مک کلوم می‌گوید: «به زودی رنگ‌های خنثی گرم به مرور جایگزین رنگ‌های سرد مانند خاکستری می‌شوند» این رنگ به اندازه کافی همه کاره است تا بتوان از آن در سطوح بزرگ مانند کابینت و دیوار آشپزخانه استفاده کرد، اما مک کولوم پیشنهاد می کند از آن برای مناطق کوچکتر مانند قرنیز و سقف نیز استفاده شود. از آنجایی که رنگ هم روشن و هم گرم است، می تواند در طراحی منزل فضاها را بزرگتر، روشن تر و دلپذیرتر کند.

Renew Blue اثر Valspar

سایه‌های آبی در چند سال گذشته در خانه‌ها محبوب بودند یک رنگ کنده‌شده از طبیعت است که هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را در افراد نشان نمی‌دهد. انتخاب Valspar برای رنگ سال 2024 رنگ Renew Blue است، سایه ای آرامش بخش و مراقبه از آبی آسمانی ملایم.

Renew Blue یک سایه فوق العاده همه کاره و تمام فصل است که هرکسی می تواند در فضای زندگی و پوشش خود آن را تصور کند. Renew Blue با الهام از عناصر زودگذر مانند مه، ابرها و دریاچه های یخچالی، حال و هوای روتین روزمره را با کمی هیجان رو به بالا افزایش می دهد و ابراز وجود را نیز تشویق می کند. سو کیم، مدیر بازاریابی رنگ Valspar، در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است که: احساس تعادل و آرامش، همراه با پیچ و تاب از خودانگیختگی منحصر به فرد، ویژگی های اصلی این رنگ می باشند.

Renew Blue با ست شدن  رنگ سفید روشن در آشپزخانه  ظاهری شفاف و تمیز با رنگ های عالی به شما ارائه می دهد. همچنین می توانید با انتخاب یک هودی تو کرک بی نظیر و جذاب این رنگ را به روتین لباس روزمره خودتان نیز وارد کنید.

Cracked Pepper اثر Behr

رنگ سال بهر، فلفل ترک خورده است که یک رنگ زغالی تقریبا سیاه عمیق به شمار می آِد. سایه دمدمی مزاج این رنگ به هر فضایی پیچیدگی می بخشد. جودی آلن، مدیر ارشد بازاریابی جهانی در شرکت Behr Paint در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “ما تمایل رو به رشد برای استفاده از رنگ های تیره تر در فضاها را درک می کنیم.” افزودن یک رنگ مشکی ملایم مانند فلفل ترک خورده، حس اعتماد به نفس و فردیت را برمی انگیزد که ما می خواهیم همه مشتریانمان پس از اتمام پروژه هایشان آن را احساس کنند.

فلفل ترک خورده به اندازه کافی خنثی است که می تواند با هر سبک طراحی، از خانه های کشاورزی مدرن اواسط قرن تا روستایی سازگار شود. همچنین با انواع بافت ها نیز به خوبی بازی می کند. آن را با مبلمان شیک و یک فرش نرم برای یک فضای گردهمایی دنج ترکیب کنید، یا از ته رنگ های فلزی و عناصر معماری آشکار برای زیبایی صنعتی استفاده کنید.

سارا فیشبرن، مدیر طراحی The Home Depot می‌گوید: « این رنگ واقعاً ارگانیک به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد که قطعاً با مناظر و گیاهان ترکیب می‌شود. من فکر می‌کنم که مانند یک رنگ خاکی واقعا جوهری است که خوب می تواند با هر محیطی خودش را وفق دهد.»

Persimmon اثر Sherwin-Williams

خرمالویی به عنوان یک رنگ بی نظیر از لیست رنگ سال 2024 برای آوردن سبکی و انرژی به فضاهای شلوغ خانه و لباس شما طراحی شده است. به لطف ته رنگ های خنثی و پاستل مانند که حس گرم و دلپذیری را ارائه می دهد، این رنگ زاتا یک رنگ روشن است، بدون اینکه روشنی آن آزار دهنده باشد.

اشلی بانبری، مدیر بازاریابی رنگی شروین ویلیامز، در بیانیه مطبوعاتی گفت: خرمالو انرژی نارنگی را با ته رنگ های خنثی متعادل می کند و آن را برای فضاهایی مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه عالی می کند زیرا روابط مثبت و گفتگو را تقویت می کند. این رنگ زیبا به جوان سازی فضا کمک می کند و در عین حال چشم اندازهای طراحی منحصر به فرد را نیز به بهترین شکل زنده می کند

همراه با خرمالو، HGTV Home by Sherwin-Williams یک مجموعه رنگی را منتشر کرد که شامل 9 سایه اضافی است که برای ترکیب و تطبیق بی دردسر با هم طراحی شده اند. این مجموعه شامل سایه‌های مرکباتی شاد-مانند خرمالو و زرد دوستانه- همراه با رنگ‌های خنثی آرامش‌بخش، مانند سفید مرواریدی و برنزی ملایم است.

Banbury می‌گوید: «مجموعه رنگ‌های Renewed Comfort آرامش‌بخش و ترمیم‌کننده با لمسی گویا برای به نمایش گذاشتن سبک شخصی منحصربه‌فرد می باشند و حس راحتی را با چشم‌اندازی جدید و تازه به خانه شما می‌آورند».

Ironside اثر Dutch Boy

با آیرونساید) توسط Dutch Boy، روند رنگ های بد خلق را به بهترین شکل در آغوش بگیرید. سایه زیتونی عمیق این رنگ یک ساختار خنثی و در عین حال بیانگر دارد و برای فضاهای استراحت دنج، اتاق خواب و اتاق نشیمن عالی است. میشل بنگس، مدیر ارشد برند داچ بوی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما رویکردی آرامش‌بخش را در پیش گرفته‌ایم؛ بازسازی و طبیعت را در آغوش می‌گیریم و همه این ها در حالی است که هارمونی را به خانه می‌آوریم.

پیشنهادی می کنیم که اگر به دنبال داشتن موهای صاف هستید، حتما سری به مقاله 7 ترفند صاف کردن مو در منزل در مجله ژیلمو زده و از مطالعه آن لذت ببرید.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد روند به وجود آمدن رنگ های سال به یک روز و هفته خلاصه نمی شود و این مسیر در طول سال به طور مداوم به روزرسانی می شود اما هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با رنگ هایی بود که به طور حتم جایگاه ثابتی در ماجرای رنگ های ترند و محبوب سال 2024 دارند، امیدواریم که با مطالعه آن بتواند برای طراحی های خود از دکوراسیون داخلی گرفته تا انواع لباس ها، رنگ مناسب را پیدا و از آن به شکلی مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام