چگونه در عکس هایمان زیباتر باشیم؟

نوشته تحریریه ژیلمو

30 شهریور 1402

زیبایی

0 نظر

چگونه در عکس هایمان زیباتر باشیم؟

هیچ چیز بدتر از دیدن یک عکس وحشتناک از خودتان نیست، به خصوص زمانی که فکر می کنید در واقعیت عالی به نظر می رسید … یا حداقل ظاهرتان خوب است! وقتی در فیدهای رسانه‌های اجتماعی خود جستجو می‌کنید، ممکن است به نظر برسد که به دیگران یک کلاس مخفی در مورد نحوه زیبا به نظر رسیدن در عکس‌ها پیشنهاد شده است، در حالی که شما در عکس هایتان همان ژشت ها را پیاده می کنید، اما نتایج متفاوت می شود. نکته این است که شگفت انگیز به نظر رسیدن در عکس ها روش های به خصوص دارد و دانستن این روش ها یک هنر به شمار می رود.

با ژیلمو همراه باشید تا با هم چم و خم های این هنر را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه می توان کاری کرد تا در همه عکس هایمان زیباتر باشیم.

عکس های زیبا

دان اورکوسکی، عکاس معروف می‌گوید: (یک عکس خوب نیاز به داشتن احساس اعتماد به نفس دارد. این چیزی است که بسیاری از ما هنگام قرار گرفتن در مقابل دوربین فاقد آن هستیم.)

خوشبختانه، گرفتن عکس زیبا از خودمان ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید،به شرطی که چند ترفند ساده اما کاربردی را بدانید. به گفته متخصصان، برخی از زوایا در عکاسی جذاب‌تر از سایر زاویه ها هستند، نورهای خاص درخشش شما را افزایش می‌دهند و چند نکته ساده و شگفت‌آور آرایشی می‌تواند تفاوت های بسیار بزرگی را ایجاد کند.

ما از عکاسان حرفه ای و هنرمندان مربوط به آرایش خواستیم که اسرار خود را فاش کنند تا بتوانید در هر عکس دسته جمعی و سلفی تا حد ممکن شگفت انگیز به نظر برسید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با هم نتایج را بررسی کنیم.

آرامشتان را حفظ کنید

گرفتن عکس می تواند استرس زا باشد، به خصوص اگر زمان محدودی برای گرفتن عکس دارید یا مضطرب هستید، شما تنها فردی در یک عکس گروهی خواهید بود که کمتر بقیه زیبا به نظر می رسد. اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهتر به نظر رسیدن عکس‌هایتان این است که آرامش داشته باشید. رابرت لودون، عکاس حرفه‌ای می‌گوید: (بهترین توصیه‌ای که می‌توانم من بدهم این است که اهمیت زیادی به نتیجه ندهید. “هر چه ما به عنوان سوژه عصبی تر باشیم، عکس ها بدتر می شوند.” عادات ناشی از استرس مانند فشردن چانه و زدن یک لبخند تنش‌آمیز می‌تواند در عکس ناخوشایند باشد. لودون می‌گوید: (افرادی با نگرش بی‌اهمیت کسانی هستند که همیشه بهترین ظاهر را در عکس ها دارند)

مطمئن نیستید که چگونه می توانید در عکس ریلکس شوید؟ می توانید وانمود کنید که شما شبیه به مدل مجسمه ای خود هستید. اورکوسکی می گوید: (من به مشتریانی که اعتماد به نفس کمتری دارند، درس بازیگری سریع می دهم. (خودت را آنگونه تصور کن که می‌خواهی دیده شوی.) یا به کسی فکر کنید که او را تحسین می کنید و وانمود کنید که او هستید.) او توضیح می‌دهد که انجام این کار می‌تواند تأثیری دگرگون‌کننده داشته باشد و به شما کمک کند از ذهن خود خارج شوید. از آن نقطه به بعد، بهتر می‌توانید رها شوید و تصاویر جدید از خود را امتحان و تجربه کنید.)

یک عکس قدیمی مورد علاقه خود را بررسی کنید

برای بهبود کیفیت عکس‌های آینده، به عکس‌هایی از گذشته که فکر می‌کنید در آن در بهترین ظاهر خود بوده‌اید، با دقت نگاه کنید. بهترین زاویه شما چه بوده است؟ چه لباس و اکسسوری می پوشیدید؟ احتمالاً خواهید دید که در حال خندیدن یا خوش گذرانی هستید. گرفتن کسی در زمانی که آرام است یا بیشتر از حد شاد هستید معمولاً بهترین نتایج را برایتان به همراه دارد. شما همچنین می‌توانید عکس‌های افراد دیگر، مانند اینفلوئنسرها و افراد مشهور را مشاهده کنید. سپس تصاویری را که می گیرند و شما بیشتر دوست دارید را ذخیره کرده و نکات آن ها را نیز یادداشت کنید.

در نهایت از ژست‌ها و حالات صورت آنها به‌عنوان تصویری برای عکس‌های خود استفاده کنید، سپس وقتی بیکار هستید، آنها را در خانه امتحان کنید.

از دوستی که شما را می خنداند کمک بگیرید

BFF یا دوست صمیمی شما می تواند کلید یک عکس فوق العاده باشد. سامانتا شانون، صاحب عکاسی سامانتا شانون می‌گوید: (یکی از راه‌های معرفی یک حالت طبیعی و آرام، آوردن دوستی است که شما را بخنداند.)

اگر خودتان عکس می‌گیرید، از یکی از دوستانتان بخواهید که کاری کند تا بخندید و به شما کمک کند بهترین زوایای خود را شناسایی کنید. اگر با دوستانتان یک عکس معمولی می‌گیرید، به دوست صمیمیتان متمایل شوید تا تاثیر آن را به سادگی مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید یک جوک درونی برای القای خنده‌های طبیعی بگویید یا دوستتان را در آغوش بگیرید. نتیجه این عمل یک عکس طبیعی و فتوژنیک خواهد بود.

یک لباس فتوژنیک بپوشید

یک لباس عالی می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس داشته باشید و عکس های خود را با لذت تماشا کنید، اما دقت دشاته باشید که برای رسیدن به نتایج بهتر، به رسیدن به یک کنتراست کافی بین لباس و پس زمینه نیاز دارید. لودون می‌گوید: (برای مثال، هرگز نباید روی پس‌زمینه سفید، لباسی با رنگ سفید بپوشید، زیرا ممکن است مانند یک سر شناور به نظر برسید. بنابراین اگر لباس پشت طرح سفید پوشیده‌اید، ممکن است بخواهید عکس‌های خود را در مقابل پس‌زمینه‌ای از چمن‌ها به جای یک دیوار سفید یا سیمانی بگیرید.) لودون خاطرنشان می‌کند که چاپ‌های لباس، به‌ویژه موارد کوچک، می‌توانند چشم را گیج کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید بفهمید چگونه در عکس‌ها خوب به نظر می‌رسید، این جمله لودون می تواند کمک حالتان باشد.

“در حال حاضر، من می بینم که بسیاری از رنگ های اشباع و غنی شده و رنگ های روشن مد شده اند. اینها می توانند تصاویر پویا ایجاد کنند که من عاشق آن هستم” آنها همچنین درخشندگی و درخشش جوانی را به چهره شما می بخشند که می تواند به شما کمک کند جوان تر به نظر برسید.

بدانید که با دستان خود چه کاری انجام دهید

یکی از سخت ترین بخش های عکس گرفتن این است که بفهمید با دستان خود باید چه کاری انجام دهید. عکاس حرفه ای پیج ری راه حلی را برای این مشکل دارد: دست بادام زمینی!!

 ری در TikTok می‌گوید: (من این روش را چند سال پیش از یک مدل معروف یاد گرفتم، این روش یک راه‌حل عالی و یک ژست فوق‌العاده به شمار می رود که همه می‌توانند آن را انجام دهند. تصور کنید که می خواهید یک بادام زمینی کوچک را در دستان خود بگیرید، دستان خود را شل کنید، آنها را روی کمر خود بیندازید، باسن خود را صاف کنید و تمام.) ری همچنین خاطرنشان می کند که می توانید دست بادام زمینی خود را از مرکز تصویر خارج کنید تا جلوه بصری تصویر بیشتر شود.

اهمیت بالای آرایش صحیح صورت

آرایشی که در دوربین عالی به نظر برسد به راحتی بدست می آید اما به شرطی که بدانید دقیقا چه کاری باید انجام دهید. اگر منافذ بزرگ، خطوط ریز یا چین و چروک دارید، با یکی از بهترین پرایمرها شروع کنید تا پوست خود را صاف کرده و از چین و چروک آن جلوگیری کنید. میندی گرین، متخصص زیبایی، صاحب MG Beauty، توصیه می‌کند که چروک بودن پوست، شما را پیرتر نشان می‌دهد. فرمولاسیونی مانند Make Up For Ever’s HD Skin Undetectable Longwear Foundation که مورد علاقه هنرمندان میکاپ تلویزیونی است، درخشش جوان تری به شما می بخشد و به خوبی روی پرایمر قرار می گیرد. سپس یک کانسیلر زیر چشم یک سایه روشن تر از رنگ پوست طبیعی خود اضافه کنید و برای افزایش بعد صورت، از رژگونه روی گونه ها و کانتور زیر گونه های خود استفاده کنید و روی گونه ها، وسط پیشانی و کمان کوپیدی هایلایتر اضافه کنید.

با دوربین خود به ظاهرتان نگاه کنید

اگر کاملاً مطمئن نیستید که چگونه آرایشی مناسب عکس انجام دهید؟ این ترفند آرایشی بی نظیر را قطعا دوست خواهید داشت. آرایشگر چارلی میلر، صاحب چارلی بتی بیوتی، می‌گوید: (اگر بدانم قرار است عکس‌های زیادی بگیرم، می‌توانم آرایشم را در دوربین تلفنم به سادگی تنظیم و فیکس کنم.) با توجه به این جمله شما می توانید به راحتی ببینید که آرایش شما در دوربین واقعی چگونه خواهد بود. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما با این کار شما مطمئن می‌شوید که مقدار مناسبی از رژگونه را برای نشان دادن در عکس‌هایتان بدون اینکه شما را شبیه یک دلقک نشان دهد، اعمال کرده اید.

موهای خود را در آخرین لحظه لیفت کنید

برای اینکه موهای خود را سریع حجم دهید، آن را وارونه کنید و با انگشتانتان بین رشته های مویتان را تکان دهید. وقتی آن را به عقب برگردانید، ظاهری ناقص و ژولیده خواهید داشت که در عکس‌ها بافتی، طبیعی و بی‌دردسر و صد البته زیبا به شما می دهد. برای ابعاد بیشتر، در لحظات منتهی به عکس، موهای خود را به یک گره بکشید و سفت کنید. آن را بیرون بیاورید و سریع به آن نرم کننده بزنید. نتیجه متعجبتان خواهد کرد.

از نور طبیعی بهره ببرید

برای پیدا کردن نور خوب، نیازی نیست که یک متخصص عکاسی باشید. لودون پیشنهاد می کند که می توانید به سادگی به بیرون بروید یا عکس خود را جلوی پنجره بگیرید و صورت خود را به سمت نور قرار دهید. نورپردازی بالای سر (مثل آنچه در بیشتر اتاق ها وجود دارد) به ظاهر ناهموار پوست و حلقه های زیر چشم می افزاید و می تواند ظاهری تاریک و پیر ایجاد کند. قطعا برعکس چیزی که شما دنبالش هستید!

البته، اگر در یک کافه یا رستوران تاریک هستید، این موضوع به شما کمکی نخواهد کرد. در این صورت، برای بهترین نتیجه، صورت خود را به سمت منبع نور بگیرید و اجازه دهید فلاش جادویی، کار خود را انجام دهد.

وقتی خورشید خیلی روشن نیست عکس بگیرید

اگر عکس های خود را در خارج از منزل می گیرید، برنامه ریزی کنید که این کار را در زمان های خاصی انجام دهید. لودون می‌گوید: (بهترین زمان‌ها برای عکس‌برداری معمولاً صبح زود، درست پس از طلوع خورشید، یا اواخر روز، درست قبل از غروب خورشید است، آن زمان تقریبا مناسب ترین نوری است که می توانید دریافت کنید به گونه ای که عکاسان از آن به عنوان ساعت طلایی یاد می کنند.) یکی دیگر از گزینه های خوب این است که م در یک روز ابری عکس بگیرید زیرا نور منتشر شده کمتر بر روی صورت شما سایه می افکند. به‌علاوه، در آن موقعیت زمانی چشم‌ها نیز را چروک نمی‌شوند.

اهمیت ژست صحیح در عکس

اگر متوجه شدید که در عکس ها خوب به نظر نمی رسید، ممکن است به این دلیل باشد که به یک تجدید نظر درباره ژست هایتان نیاز دارید. عکاس حرفه ای کریستین جون یک نکته کلیدی دارد: هر بخشی از بدنتان که حرکت می کند را خم کنید. او می گوید: (شما آرنج و پاهای صاف نمی خواهید. اگر ایستاده‌اید و می‌خواهید جلوه‌ای واضح داشته باشید، این ترفند را امتحان کنید.) او می‌گوید: (دست خود را روی لگن خود قرار دهید و دست دیگر خود را بالا بیاورید تا استخوان ترقوه، گوشواره یا موهای خود را با انگشتانتان به آرامی لمس کنید.)

نتیجه بی نظیر خواهد شد!!

همچنین شما می توانید برای اضافه کردن چیزی که حالت ژست بیشتری دارد یک نوشیدنی یا کیف در دست بگیرید یا دستان خود را در جیب خود قرار دهید تا بازوهای خود را به واسطه این عمل بتوانید خم کنید.

اگر به دنبال پیدا کردن پوشش مناسب برای یک پیک نیک دلنشین پاییزی یا تابستانه هستید می توانید سری به مقاله مناسب ترین لباس برای پیک نیک در مجله ژیلمو بزنید.

یک حالت متمایل را امتحان کنید

جیسون فارمر، عکاس حرفه‌ای می‌گوید: ژست بدون شکست مورد علاقه‌ام برای کسی که به تنهایی در حالت ایستاده عکس می‌گیرد، ایستادن او در کنار شی‌ای است که می‌توانند به آرامی به آن تکیه دهند (مثلاً صندلی، کمد یا میز. این کار به دستان آنها شکلی طبیعی می دهد و بدن آنها را درازتر و کشیده تر از حد عادی نمایش می دهد، زیرا وزن روی یک پا قرار می گیرد. اگر به هیچ یک از موارد ذکر شده نزدیک نیستید و اطرافتان پیدا نمی شوند، یک مورد مشابه را در طبیعت پیدا کنید. احتمالاً با دیوار یا نرده ای مواجه خواهید شد که می توانید به عنوان جایگزین آن استفاده شود.

از کمی بالاتر عکس بگیرید

در عکاسی همه چیز مربوط به زوایای عکس است، اگر نگاه دقیق‌تری به اینستاگرام بیندازید، متوجه یک زاویه بسیار رایج برای خانم‌ها خواهید شد. وقتی از بالا عکس می گیرید، عکس ناخودآگاه سوژه را کمی کوچکتر می کند. عکاس معروف الکسا لین می‌گوید وقتی عکسی از پایین به سمت بالا می‌گیرید، برعکس این موضوع اتفاق می‌افتد. «در عکاسی عروسی، معمول است که پرتره‌های یک زن را از کمی بالاتر می‌گیریم تا زنانه‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند، و پرتره‌های مرد را از کمی پایین‌تر می‌گیریم تا بزرگ‌تر و مردانه‌تر به نظر برسند». پس تصمیم بگیرید که چه افکتی را می‌خواهید تا با توجه به آن زاویه صحیح را تنظیم کنید.

همچنین این اصل را در مورد نحوه زیبا به نظر رسیدن عکس ها هنگام گرفتن سلفی در ذهن داشته باشید. گرفتن عکس از بالاتر ظاهر شما را صاف و اتو کشیده تر می کند و به گرانش اجازه می دهد تا به نفع شما عمل کند.

یک نفس عمیق بکشید

لین در میان تمامی ترنفد هایش خاطرنشان می کند که نفس عمیق و بازدم همزمان با چشمک زدن به دوربین، اطمینان حاصل می کند که شانه های شما آرام هستند و حالت مناسبی دارند. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا لرزش‌های عصبی را از خود دور کنید تا بتوانید عکس‌های آسان، جذاب و بدون دغدغه بگیرید. از شخصی که عکس می گیرد، چه یک عکاس حرفه ای باشد یا دوست شما بخواهید یک، دو، سه به شما بدهد. دم یک و دو و بازدم در سه. تمام عکس شما در بهترین حالت آماده است!!

سخن پایانی

جزییات کوچک در عکاسی می توانند نتایج و خروجی ها را در ابعاد بسیار بزرگی تغییر دهند، در واقع این شما هستید که با دقت کردن به این جزییات می تواند تصمیم بگیرید که به دنبال عکسی ساده از خود هستید یا زیبایی شما در عکس هایتان اهمیت بسیار بالایی دارد. سعی کردیم در این مقاله ژیلمو شما را با این موارد و جزییات ریز و کاربردی آشنا کنیم تا بتوانید بیشتر از هر زمان دیگری در عکس هایتان زیبا و جذاب به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام