هنگام طبیعت گردی چه بپوشیم؟

نوشته تحریریه ژیلمو

9 فروردین 1403

سبک زندگی

0 نظر

هنگام طبیعت گردی چه بپوشیم؟

می توان این گونه گفت که هیچ رویکرد یکسانی برای لباس پیاده روی و طبیعت گردی وجود ندارد. انواع متغیرها می توانند نیازهای پوشاک پیاده روی شما را تغییر دهند، برای مثال دما، شرایط زمین، فاصله و مدت پیاده روی! اما خب پیدا کردن لباس و کفش مناسب برای پیاده‌روی می‌تواند به معنای تفاوت بین یک پیاده‌روی راحت و لذت‌بخش یا یک پیاده‌روی کاملاً بد وسخت باشد.

خوشبختانه امروز در ژیلمو و در این مقاله بی نظیر با شما هستیم تا با ارائه نکاتی در مورد لایه‌بندی، پارچه‌ها، انواع شرایط مسیر و موارد دیگر به شما کمک کنیم تا بدانید در پیاده‌روی و طبیعت گردی خود چه بپوشید. این نکات مربوط به لباس طبیعت گردی را قبل از شروع سفرتان مرور کنید تا بتوانید روی چیزی که واقعاً مهم است تمرکز کنید.

با ما همراه باشید.

برای طبیعت گردی چه بپوشیم

اگر نمی توانید منتظر بمانید تا به مسیرهای مختلف طبیعت بروید و به صورت عملی درک کنید که چه چیزی برای طبیعت گردی نیاز است، می توانید در اینجا چک لیستی از اساسی ترین ملزومات لباس طبیعت گردی برای رسیدن شما به آنجا جمع آوری شده است را مطالعه کنید.

شلوار راحت و محکم: مسیرهای طبیعت گردی دارای پیچ و تاب هستند، بنابراین باید آزادانه حرکت کنید، مواد ضد رطوبت و منعطف بهترین گزینه برای این موضوع هستند.

روپوش ضد رطوبت: بسته به آب و هوا، یک پیراهن آستین کوتاه یا آستین بلند ساخته شده از مواد ضد رطوبت (مانند مرینو، نایلون، پلی استر) را برای هدفتان در نظر بگیرید تا به شما کمک کند خنک و خشک بمانید.

ژاکت گرم: فلیس پلی استر برای این کار عالی عمل می کند، اگرچه این موضوع نیز شایان ذکر است که یک ژاکت پف دار با پوشش پلی استر با سیستم داخلی مقاوم در برابر آب، برای شرایط سرد هوشمندانه تر است.

ژاکت بارانی: ژاکتی را انتخاب کنید که ضد آب و قابل تنفس باشد، به این معنی که باران و باد را مسدود می‌کند، اما همچنین به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه احساس کنید کیسه پلاستیکی پوشیده‌اید، عرق کنید. در هوای بسیار مرطوب، شلوار مناسب نیز با این نوع ژاکت به طور حتم باید بپوشید.

کلاه لبه دار: شما باید در طبیعت گردی سر خود را خشک و در برابر آفتاب محافظت کنید. همراه داشتن عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید.

کفش‌های محکم: شما به کفش‌های پیاده‌روی سنگین یا چرمی نیاز ندارید، اما کفش‌های پیاده‌روی و طبیعت گردی شما باید پشتیبانی، محافظت در برابر سنگ‌ها و ریشه‌ها و کشش روی سطوح مرطوب و خشک را فراهم کنند.

برای طبیعت گردی چه چیزی نپوشیم

اگرچه هیچ نوع لباس مشخصی در این نوع از فعالیت ورزشی وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید راحتی شخصی را به حداکثر برسانید، بهتر است از چند مورد اجتناب کنید:

پنبه و جین: پنبه و جین که از الیاف پنبه ساخته شده‌اند، رطوبت را جذب می‌کنند، بنابراین می‌توانند کاری کنند تا در هوای گرم احساس تعریق داشته باشید و اگر همه چیز سرد و خیس شد، شما را خنک کند. در صورت امکان، به سایر الیاف طبیعی یا مصنوعی با خاصیت جذب رطوبت توجه کنید. با این حال، پنبه ممکن است برای شما در پیاده‌روی‌های کوتاه‌تر و در شرایط آب و هوایی مطلوب به خوبی کار کند.

لباس‌هایی که خیلی دوست دارید که خراب یا کثیف شوند: کثیفی و عرق می‌تواند در مسیرهای پیاده‌روی چیزی کاملا عادی باشد، بنابراین اگر لباسی وجود دارد که ترجیح می‌دهید کثیف یا خیس نشود، بهتر است آن را در خانه بگذارید.

کفش نامناسب: کفشی که برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنید ممکن است مهم‌ترین تصمیمی باشد که هم برای راحتی و هم برای محافظت می‌گیرید، بنابراین کفش‌های محکم و مناسب یا صندل‌های پیاده‌روی را انتخاب کنید که می‌توانند این کار را به بهترین شکل برایتان انجام دهند. شما باید از بیرون آوردن کفش های جدید در مسیرهای پیاده روی طولانی تر خودداری کنید. بهتر است آنها را به آرامی در مسیرهای کوتاه تر استفاده کنید تا از احتمال درد پا و تاول جلوگیری کنید.

جواهرات: جواهرات خود را قبل از پوشیدن در مسیر طبیعت گردی به درستی انتخاب کنید. قطعات گشادتر مانند گردنبند و دستبند اگر در شاخه ها گیر کنند یا خرخر کنند و انگشترها یا گوشواره ها گم شوند می توانند خطرناک باشند و خوشحالی کوهنوردی را فوراً به دلشکستگی تبدیل می کند. به طور کلی، هنگام پیاده روی، توصیه می کنیم هر چیزی با ارزش یا غیر قابل تعویض را در خانه بگذارید.

کوله‌هایی که خیلی سنگین هستند یا مناسب نیستند: هیچ کوهنوردی نمی‌خواهد با کوله‌پشتی یا کیفی پر بار یا نامناسب سنگین شود. وزن بیش از حد می تواند مسیرتان را خسته کننده کند و بسته ای که تناسب چندانی نداشته باشد می تواند باعث خشکی و درد کمر شود. سعی کنید در نحوه انتخاب کوله پشتی همیشه تجدید نظر کنید تا انتخابی صحیح داشته باشید.

طبیعت گردی

استراتژی های پوشاک

سعی کنید تا در هنگام طبیعت گردی این استراتژی ها را در هنگام چیدن لباس پیاده روی ایده آل در نظر داشته باشید.

لایه بندی لباس هایتان را در آغوش بگیرید: در این استراتژی امتحان شده و واقعی، هر لایه لباس عملکرد منحصر به فردی دارد و شما آن لایه ها را اضافه یا کم می کنید تا با شرایط آب و هوایی در حال تغییر سازگار شوند. با یک لایه پایه ضد رطوبت که در برابر پوست شما قرار می گیرد شروع کنید و در صورت نیاز، یک لایه میانی عایق و یک پوسته بیرونی ضد آب مانند یک ژاکت بارانی اضافه کنید تا برای هر پیاده روی آماده شوید.

لایه های پایه پلی استر، نایلون یا پشم مرینو را انتخاب کنید: برخلاف پنبه، این مواد ضد رطوبت، عرق را از پوست خارج کرده و سریع خشک می شوند، بنابراین برای لایه های پایه مانند لباس زیر، نیم تنه های ورزشی و … ایده آل هستند.

اول روی عملکرد تمرکز کنید (و در مرحله دوم مد): هیچکس وقتی احساس درماندگی می کند خوب و خوش استایل به نظر نمی رسد. خوشبختانه، برندها این روزها علاوه بر ظاهر، راحتی و عملکرد فنی را در اولویت قرار می دهند. پس حتما مطمئن شوید که قطعاتی را انتخاب می کنید که مناسب این کار هستند.

شرایط آب و هوایی را پیش بینی کنید: جابجایی مناسب برای عناصر می تواند به طور مستقیم بر راحتی و ایمنی شما تأثیر بگذارد. پیش‌بینی‌های آب و هوا می‌توانند تغییر کنند، و تغییر ارتفاع نیز می‌تواند آب و هوا را دستخوش تغییر کند، بنابراین در صورتی که شرایط سردتر، مرطوب‌تر، برفی‌تر یا گرم‌تر از پیش‌بینی‌شده شود، سعی کنید آماده باشید. سعی کنید بر این اساس لایه ها را بپوشید یا بسته بندی کنید. به طور مثال، برای تغییر فصول به وسایل متفاوتی نیاز خواهید داشت، یک کلاه پشمی گرم و دستکش برای پیاده روی زمستانی یا یک کلاه آفتابگیر لبه دار برای پیاده روی تابستانی انتخابی مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی به شمار می آیند.

شرایط مسیر خود را بشناسید: اگر در جنگل‌های سرسبز، چمن‌های بلند یا مناطق جنگلی طبیعت گردی می‌کنید، آستین‌های بلند، شلوار های جاگر دورس، لباس‌هایی با دافع حشرات داخلی یا لباس‌های توری حشرات را برای استایل خود در نظر بگیرید تا کنه‌ها، پشه‌ها و سایر آفات را از خود دور نگه دارید. در صحرا، چکمه های کوهنوردی بلندتر می توانند محافظت بیشتری را به شما ارائه دهند. در همین حال، پیاده‌روی‌های شهری ممکن است نیاز به تطبیق‌پذیری و سبکی بیشتری داشته باشند تا بتوانید به سرعت به مسیر دیگر بروید.

خواص کلیدی پارچه

همانطور که لایه های لباس پیاده روی خود را می سازید، این ویژگی های پارچه ها را نیز در نظر بگیرید

ضد تعریق بودن: این ویژگی در لایه پایه یا هر لباسی که پوست را لمس می کند، مهم است، این توانایی پارچه برای بیرون کشیدن رطوبت (عرق) از شما و انتقال آن به سطح بیرونی پارچه است، جایی که می تواند به سرعت خشک شود. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد عرق کنید بدون اینکه احساس سردی یا لکه‌دار شدن داشته باشید. گزینه های مهمی که این ویژگی را دارند شامل پشم مرینو یا الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا نایلون می باشد.

عایق: لباس در واقع به خودی خود گرما تولید نمی کند. با این حال، اگر در عایق کاری کارآمد باشد، در حفظ گرمایی که بدن شما تولید می کند مناسب است، که به نوبه خود به شما کمک می کند گرم بمانید. این یک ویژگی کلیدی برای لایه میانی شما است.

ضد آب و ضد باد: برای لایه یا پوسته بیرونی، این ویژگی‌ها به جلوگیری از اشباع شدن لباس‌های شما از باران یا سرد کردن شما در زمانی که باد گرمای تولید شده بدن شما را می‌برد، جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که ژاکت‌هایی که در برابر آب و باد مقاوم هستند، باران و باد را کاملاً مسدود نمی‌کنند، بنابراین فقط محافظت متوسطی در برابر آب و هوا ارائه می‌دهند.

تنفس پذیری: این قابلین یک شاخصه مهم برای همه لایه های شما است که کمک می کند تا لباس هایتان سریعتر خشک شود. وقتی لایه‌های شما بطور جمعی تنفس نمی‌کنند، نه تنها مستعد تعریق می‌شوید، بلکه عرقی که پس از آن از روی پوست شما خارج می‌شود به‌طور موثر خشک می‌شود و شما را خیس می‌کند.

ضدآب/قابل تنفس: پوسته و پارچه های پیشرفته این ترکیب پوششی را می توانند به شما ارائه دهند، اگرچه حتی پیچیده ترین فناوری ها نیز جلوگیری از باد و باران را در اولویت قرار می دهند.

محافظت در برابر آفتاب: لباس‌هایی که دارای فاکتور حفاظتی فرابنفش (UPF) هستند می‌توانند به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید کمک کنند.

  انتخاب های اساسی پارچه

پشم: پشم‌های قدیمی ممکن است خارش را با خود به دنبال داشته باشند، اما لباس‌های پشمی امروزی برای استفاده در فضای باز خارشی برای شما ندارند. پشم مرینو به ویژه، دارای الیاف ظریفی است که آن را نرم، قابل تنفس، رطوبت گیر می کند، نسبتاً سریع خشک می شود و مستعد حفظ بو نیست.

لباس‌های پلی استر/نایلون: این نوع پارچه معمولاً ارزان‌تر از پشم مرینو هستند، این مواد مصنوعی در از بین بردن عرق و خشک شدن سریع عالی هستند. یکی از معایب مواد مصنوعی تمایل به بوی بد است، به همین دلیل است که برخی از لباس‌ها دارای یک درمان ضد میکروبی برای خنثی کردن باکتری‌های ایجاد کننده بو هستند. پارچه‌های انحصاری و دارای علامت تجاری اکثر برندها نوعی پلی استر یا نایلون هستند. این مواد مصنوعی در شکل پوسته سخت خود (ژاکت بارانی یا لایه بیرونی یک ژاکت پف دار)، اغلب در ترکیب با پوشش های خاص یا لمینت ها، از شما در برابر باران و باد محافظت می کنند.

فلس: این نوع از پارچه در ژاکت های پشمی که به عنوان یک لایه میانی عایق استفاده می شوند، رایج هستند، این نوع پارچه در واقع از پلی استر ساخته می شوند.

ابریشم: ابریشم به دلیل توانایی ضد تعریق کمی که دارد، برای پیاده‌روی بلند ایده‌آل نیست. ابریشم فرآوری شده عملکرد بهتری دارد زیرا از نظر شیمیایی اصلاح شده است تا تعریق را افزایش دهد.

پنبه: پنبه در تعریق و خشک کردن شما انتخابی ناکارآمد است. در گرمای شدید، اگر برایتان مهم نیست که احساس لزج و چسبندگی داشته باشید، می توانید آن را بپوشید. اما وقتی شرایط بسیار سرد می شود، پنبه کنار پوست شما می تواند دستوری برای هیپوترمی باشد.

اصول لایه بندی

در ادامه به اصول صحیح لایه بندی اشاره خواهیم کرد تا بررسی کنیم و ببینیم که چه نوع از لباس ها مناسب کدام لایه های پوششی هستند

لایه پایه

لباس زیر: اهمیتی ندارد که چه نوع لباس زیری انتخاب می کنید، توجه شما در این موضوع فقط و فقط باید به راحتیتان باشد. طبیعتا برای پیاده‌روی‌های طولانی‌تر شما می‌خواهید لباس‌های زیرتان حالت حمایتی داشته و قابلیت تنفس داشته باشند و ساییده نشوند، به همین دلیل است که طرح‌های بدون درز و پارچه‌های غیر پنبه‌ای ضد رطوبت می‌توانند گزینه بهتری باشند.

سوتین و نیم تنه: سعی کنید تا نیم تنه ورزشی را انتخاب کنید که به اندازه شما، شدت فعالیت شما و سطح حمایتی که نیاز دارید مناسب باشد.

لباس زیر بلند: اگر مسیر طبیعت گردیتان به اندازه کافی سرد است، باید یک جفت لباس زیر بلند با قابلیت تعریق انتخاب کنید. وقتی شرایط طوفانی می‌شود می توانید آن‌ها را زیر شلوار پیاده‌روی و شلوار بارانیتان بپوشید. این نوع لباس ها در قالب پارچه های سبک، متوسط و سنگین موجود است.

سعی کنید انتخابتان را بر اساس دماهای پیش بینی شده و سرد یا گرم بودن هوا انجام دهید. در مورد اینکه آیا باید زیر لباس زیر بلند لباس بپوشید یا نه، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد، بنابراین هر کاری که راحت‌تر است را انجام دهید.

پیراهن: تی شرت آستین کوتاه با امکان تعریق در هوای گرم انتخابی خوب است و همچنین نوع آستین بلند این لباس نیز برای شرایط خنک مناسب است. سعی کنید برای یک روز آفتابی، پوشیدن پیراهن با درجه UPF را در نظر بگیرید. اگر کوله ای حمل می کنید، از پوشیدن تاپ یا پیراهن های بدون آستین خودداری کنید، زیرا بند های کوله پشتی می توانند روی پوست ساییده شوند و باعث زخم و ناراحتی شما شوند.

شلوار و پایین تنه: شلوار های مخصوص پیاده روی ضد رطوبت و انعطاف پذیر انتخاب های محبوبی برای طبیعت گردی هستند، اگرچه کوهنوردان نیز عاشق شلوارهای زیپ دار قابل تبدیل هستند، زیرا مجبور نیستند بین شلوار و شورتک یکی را انتخاب کنند. پارچه‌هایی که سریع خشک می‌شوند در اینجا اهمیت بالایی دارند. جالب است بدانید که برخی از شورتک ‌های پیاده‌روی با آستر توکار می‌توانند به عنوان لباس شنا نیز عمل کنند. فقط توجه داشته باشید که پاهای باز می تواند منجر به آفتاب سوختگی، بریدگی و خراش، پیچک سمی یا نیش حشرات شود.

نکته بعدی جیب ها هستند! جیب‌ها یک مزیت بزرگ برای مکان‌هایی با دسترسی آسان برای نگهداری وسایل به شمار می آیند.

لایه میانی

کت های پشمی و پف دار: این لایه گرمای اولیه شما را فراهم می کند. یک توصیه استاندارد برای طبیعت گردی این است که همیشه یک نوع خاص از کت پشمی را به همراه داشته باشید، مانند یک کاپشن پشمی سبک و یک ژاکت پف کرده که به خوبی فشرده می شود تا در کوله پشتی شما قرار بگیرد. شما می توانید در صورت نیاز بر اساس سفر خاص خود نوع پوششتان را تنظیم کنید.

ژاکت پشمی: شما می توانید در روزهای سردتر این نوع لباس را هنگام پیاده روی بپوشید.

شلوار پشمی: اگر احتمال سرمای شدید در طبیعت گردی شما وجود دارد، شلوارهای پشمی به عنوان یک لایه میانی انتخابی خوب هستند. با این حال، در بیشتر پیاده‌روی‌ها، لباس‌های زیر بلند تمام گرمای اضافی پا را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، ارائه می‌کند.

ژاکت یا جلیقه عایق پف دار: اگر شرایط جوی طبیعت گردی ملایم باشد، یک ژاکت پشمی کافی است. در حالت استاندارد، عایق داخلی بسیاری از ژاکت‌های پف‌کرده، در صورت خیس شدن، مقدار زیادی از قابلیت حفظ گرما خود را از دست می‌دهد، بنابراین بسته به شرایط، عایق‌های مصنوعی ممکن است گزینه بهتری باشند.

ژاکت مناسب باران: شما در این مورد می توانید بین ژاکت های ضد آب و بادشکن با پوسته نرم، پوسته سخت و هیبریدی که درجات مختلفی از عایق بودن و تنفس را ارائه می دهند، انتخاب کنید. همچنین پانچو نیز ممکن است برای این موضوع انتخابی مناسب باشد.

شلوار بارانی: اگر هوا نیاز به بارندگی شدید دارد، شلوار بارانی می تواند شما را از خیس شدن در گردش و طبیعت گردی نجات دهد. سعی کنید در این شلوار ها به دنبال ویژگی هایی مانند قابلیت تنفس و انعطاف پذیری برای حداکثر راحتی باشید.

کفش

کفش‌ها یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در مورد اینکه در مسیر پیاده‌روی چه بپوشیم هستند، زیرا تقریباً هیچ چیز نمی‌تواند سریع‌تر از تاول یا درد پا، پیاده‌روی را خراب کند. شما در هنگام انتخاب چکمه های کوهنوردی و خرید آن ها از فروشندگان می توانید توصیه های عمیق تری در مورد خرید آنها دریافت کنید، اما در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد.

کفش‌های پیاده‌روی یا کفش‌های طبیعت گردی: کفش‌های محکم و راحت برای حمایت و محافظت از پا و همچنین برای کشش روی سطوح چالش‌برانگیز یک الزام مطلق در مسیر طبیعت گردی هستند. اگر در شرایط بارانی، گل‌آلود یا شبنم‌دار پیاده‌روی می‌کنید، کفش‌هایی با ویژگی‌های ضدآب یا مقاوم در برابر آب را در برای این موضوع نظر بگیرید، اما به یاد داشته باشید که تنفس را فدای این ویژگی می‌کنید. به طور کلی، کفش‌های پیاده‌روی، با پشتیبانی مچ پا، برای سفرهای پیاده‌روی طولانی‌تر یا چند روزه توصیه می‌شوند، در حالی که کفش‌های پیاده‌روی معمولی یا رانینگ های سبک می‌توانند برای پیاده‌روی کوتاه‌تر در مسیرهای صاف یا آسفالت‌شده مناسب باشند.

صندل های پیاده روی: صندل های پیاده روی می توانند گزینه ای سبک و قابل تنفس برای عبور از آب یا روزهای گرم در زمین های هموار باشند. سعی کنید تا به دنبال صندل‌هایی باشید که از پای شما به بهترین شکل پشتیبانی می‌کنند، کشش و سیستم بند محکمی دارند تا کفش‌ها را سفت و دقیق روی پاهایتان نگه دارد.

جوراب: شما باید بر اساس آب و هوا، جوراب‌های ضخیم‌تر یا نازک‌تر را انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که جوراب‌ها باید بلندتر از کفش‌های پیاده‌روی‌تان باشند تا از تاول‌ها جلوگیری کنند. مانند اکثر لایه‌های پایه، در طبیعت گردی جوراب‌های پشمی ضد رطوبت به جوراب‌های نخی ترجیح داده می‌شوند، زیرا ممکن است خیس شوند و تاول ایجاد کنند.

لوازم جانبی طبیعت گردی

اکنون که لباس طبیعت گردیتان پوشیده اید، این لوازم جانبی پیاده روی را نیز می توانید برای لیست ملزومات طبیعت گردیتان در نظر بگیرید که برای محافظت از شما در برابر عوامل انتخاب شده اند.

کلاه: استفاده از کلاه در هر فصلی ایده خوبی است. اگر زیر آفتاب شدید پیاده روی می کنید، از کلاه لبه پهن یا کلاه منقاری استفاده کنید. در شرایط واقعاً آفتاب‌زده، مانند صحرا، ممکن است یک شنل آفتابی برای محافظت بیشتر از گردن مورد صحیح تری برای انتخاب باشد.

پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال انتخاب پوشش صحیح برای کویر هستید سری به مقاله مربوط در مجله فروشگاه لباس زنانه ژیلمو بزنید.

در شرایطی که ممکن است هوا بارانی باشد، کلاه هایی با لبه‌های پهن نیز می‌تواند یک مزیت برای جلوگیری از ریزش باران روی چشم شما باشد. کلاه بیسبال نیز ممکن است این کار را انجام دهد، اما گوش و گردن شما را پوشش نمی دهد. برای شرایط خنک، یک کلاه پشمی می تواند انتخاب صحیح تری باشد.

عینک آفتابی: یک جفت عینک خوب می تواند از چشمان شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش و در روزهای بادی محافظت کند. لنزهای پلاریزه تابش خیره کننده نور را کاهش می دهند و می توانند باعث ایجاد نقاط کور شوند. لنزهای فتوکرومیک بر اساس شدت نور محیطی از تیره‌تر به روشن‌تر تبدیل می‌شوند.

اگر دوست دارید تا بدانید عینک های ترند امسال چه شکل و فرمی دارند پیشنهاد می کنیم حتما مقاله مربوط به این موضوع را در مجله ژیلمو مطالعه بفرمایید.

دستکش: شما می توانید وزن دستکش خود را بر اساس آب و هوا انتخاب کنید. دستکش های عایق و ضد آب برای شرایط زمستانی بهترین انتخاب برای شما هستند.

گتر پا: به طور کلی گترها روی چکمه‌های پیاده‌روی و شلوار شما قرار می‌گیرند تا به جلوگیری از آسیب رساندن زباله‌ها، باران و حتی آفاتی مانند کنه‌ها کمک ‌کنند. همچنین گترهای ضد آب برای شرایط برفی یا مرطوب وجود دارند که انتخاب آن ها در آن شرایط آب و هوایی خالی از لطف نیست.

گترهای گردنی: گترهای گردن پشمی می توانند به گرمتر نگه داشتن شما در دماهای سرد کمک کنند. نکته مهم این است که نسخه های سبک وزن و تنفس پذیر این محصول می توانند به جذب عرق و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در هوای گرم کمک کنند.

کوله روزمره: این وسیله به خودی خود لباس نیست، اما ممکن است نیاز پیدا کنید تا یک کوله روزمره سبک وزن و متناسب با خود حمل کنید تا آب، تنقلات، تلفن، کلیدها، لایه های اضافی و سایر وسایل ضروری پیاده روی خود را در آن ذخیره کنید.

ممکن است یک کیف کتاب معمولی برای پیاده‌روی‌های کوتاه یا شهری کافی باشد، اما برای پیاده‌روی و طبیعت گردی ‌های طولانی‌تر و فنی‌تر، می‌توانید به نوع کوله تان را با ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب و پشتیبانی اضافی از پشت، از جمله کمربند باسن ارتقا دهید. سعی کنید هنگام تهیه کوله نحوه قابلیت های آن را مطالعه کنید، زیرا اگر به مسیر ماجراجویی‌های طبیعت گردی که به تاریکی شب ختم شود وارد شوید، ممکن است کوله‌پشتی بزرگ‌تری نیاز پیدا کنید.

نکات مهم پایانی

از لایه پایه گرفته تا گترهای پا، هر محصولی دارای ردپای محیطی، اجتماعی و/یا رفاهی حیوانات است. با در نظر گرفتن گزینه های زیر، ممکن است بتوانید این نوع تاثیر را به حداقل برسانید. برای بررسی عمیق‌تر پوشاک طبیعت گردی پایدار، می توانید به مقاله مربوط به مد پایدار مراجعه کنید.

از آنچه در حال حاضر دارید، استفاده کنید: این موضوع به خصوص زمانی که به تازگی شروع به طبیعت گردی کرده اید می تواند کمک حال شما باشد. اگر پیاده روی های کوتاه تری انجام می دهید یا در مسیرهای نزدیک به خانه می مانید، ممکن است بتوانید به آنچه در کمد لباستان است بسنده کنید و لباس‌های ورزشی مورد علاقه‌تان و راحت‌ترین لباس‌هایی که دارید را انتخاب کنید تا نیاز به هزینه های بیشتر نداشته باشید.

خرید دست دوم: این روزها می‌توانید لباس‌های باکیفیت و وسایل پیاده‌روی در فضای باز را از فروشگاه‌های کالا یا خرده‌فروشی‌های آنلاین خریداری کنید. برخی مواقع این نوع لباس ها می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشند.

روی کیفیت سرمایه‌گذاری کنید: اگر روی لباس‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنید، به خرید لباس‌های بادوام و خوش‌دوخت فکر کنید که ماندگار هستند و یاد بگیرید که چگونه از آنها مراقبت و نگهداری کنید تا عمرشان طولانی شود.

پوشاک خود را تعمیر کنید: شما می توانید به سادگی کفش، وسایل و پوشاک پیاده روی خود از طریق تعمیرصحیح به شکل طولانی مدت تری نگه داری کرده و از مزایای آن مدت زمان طولانی تری بهره ببرید.

به دنبال پوشاک دارای گواهی bluesign® باشید: گواهی bluesign® شرکت هایی را که تلاش های قابل توجهی برای جلوگیری از ورود مواد مضر به فرآیند تولید انجام داده اند، به رسمیت می شناسد. این سیستم از یک سیستم حسابرسی قوی پیروی می کند که آلودگی، استفاده از منابع، ایمنی مصرف کننده و سلامت و ایمنی شغلی را ارزیابی می کند.

خرید محصولات ساخته شده از مواد بازیافتی: با خرید لباس و وسایل پیاده روی که از مواد بازیافتی، باقی مانده یا استفاده مجدد ساخته شده اند، به مواد از پیش استفاده شده جان تازه ای بدهید. به عنوان مثال، پلی استر بازیافتی که از بطری های پلاستیکی بازیافتی تهیه می شود، یک ماده رایج برای پوسته ها و ژاکت های پشمی است.

سخن پایانی

طبیعت گردی یکی از مورد علاقه ترین فعالیت های موجود در میان مردم است که می تواند همانقدر که دلچسب است، تبدیل به یک کابوس شود. در واقع تنها دلیلی که این موضوع را می تواند به سادگی برای شما سخت و دشوار کن انتخاب ناصحیح لباس است. امروز در مجله ژیلمو به صورت دقیق و کامل سعی کردیم تا شما را با اصول و نحوه انتخاب صحیح لباس برای طبیعت گردی آشنا کنیم تا بتوانید به سادگی در هر موقعیت مکانی و شرایط آب و هوایی تجربه ای بی نظیر داشته باشید. امیدواریم که مطالعه این مقاله توانسته باشد به شما در این موضوع مهم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام